התלמידים הופתעו: למרן יש רוח הקודש

כך זיהה מרן הגר"ח קניבסקי בשם, ילד שהגיע להיבחן אצלו. מעשה שהסעיר השבוע את תלמידיו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א

סיפור מיוחד שאירע השבוע בבית מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, מסעיר את התלמידים:

בימים האחרונים התרחש בביתו של רבינו אחד הכינוסים הנדירים. היה זה מטעם ארגון המשניות הארצי 'זכרון חנה', שסיימו לא מזמן את מבצע שינון המשניות לאלפי ילדי הארגון. במסגרת המבצע עודדו את הילדים לשנן את מסכתות 'מעשרות 'ומעשר שני, כשהילדים כולם נכנסים להגרלות על פרסים יקרי ערך והילדים ששיננו את המספר הגבוה ביותר זוכים לפרס מיוחד.

אחרי מיפוי ובדיקה מיוחדת ברשימת אלפי הילדים, חילקו בהנהלת הארגון את הילדים ששיננו את המספר הרב ביותר של הפעמים, ואז הזמינו כשישים ילדים ששיננו הכי הרבה (בין ארבעים פעם לשש מאות) לאירוע מיוחד במעונו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א. הילדים הגיעו מכל הארץ, לבושים בבגדי שבת כראוי ומרוגשים כדבעי. כשהגיע זמנם להיכנס הם בירכו בכוונה 'שחלק מחכמתו ליראיו' בשם ומלכות, ולאחר מכן מרן שליט"א שאל אותם שאלות על כל המסכת, ולאחר מכן הביע את שביעות רצונו, ואמר 'הם יודעים יפה'.

ואז הגיע שלב הפרס. בהנהלת הארגון הביאו סט ספרי דרך אמונה, וביקשו ממרן שיביא לילד שהצטיין ביותר במבחן. מרן שליט"א אמר שלא בחן את כולם, והציעו לערוך גורל. מרן נטל לידו את ספר התנ"ך, ופתח בעמוד מזדמן, והאות הראשונה שהופיעה שם הייתה אות ב'.

בעלון "דברי שי"ח" מתואר המשך המקרה:

הרב שאל: האם יש ילד ששמו מתחיל באות ב'? שלושה ילדים השיבו: כן, שמי מתחיל באות ב', ואז, כמו ברוח הקודש של ממש, שאל: האם יש כאן מי ששמו בנימין? באותו רגע התרומם ילד וענה :אני! הרב שליט"א הגיש לו את הספרים ואמר לו, בשבילך! כך נקבע בגורל. לאחר מכן עברו כל הילדים להתברך בברכת הצלחה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *