התנועה לאיכוה"ש על ביטול חוק הגיוס: "סוף לסחבת"

התנועה לאיכות השלטון מברכת על קבלת עמדתה בבג״ץ ועל ההחלטה לביטול חוק הגיוס: ״סוף לסחבת״

התנועה לאיכות השלטון מברכת על קבלת עמדתה בבג״ץ ועל ההחלטה לביטול חוק הגיוס: ״סוף לסחבת״

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: ״אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שקיבל בהרכב מורחב של 9 שופטים את עמדת התנועה לאיכות השלטון וקבע כי קיום פסק הדין בעניין חוק הגיוס ייכנס לתוקף ביום 1.2.2021 וכי לא יינתנו דחיות נוספות לקיום פסק הדין״.

על פי הפסיקה, ככל שהכנסת לא תחוקק חוק גיוס חדש, החל מחודש פברואר מתגייסים חרדים יתגייסו באופן שווה לפי המצב החוקי היום.

כזכור, בג"ץ הודיע אתמול ג' על דחיה סופית של בקשת המדינה לדחות את ביטולו של חוק הגיוס הנוכחי.

לפי ההחלטה הנוכחית חוק הגיוס יפקע ב-1 בפברואר 2021, י"ט שבט תשפ"א, ומיום זה והלאה, יחוייבו כל בחורי הישיבות להתגייס ככל צעיר ישראלי אחר. לפחות מבחינת החוק.

ההחלטה של בג"ץ באה אחרי שהמדינה ביקשה מבג"ץ להאריך שוב ושוב את תוקף הצו המבטל את חוק הגיוס, עד ל-21 באפריל 2021. "במהלך תקופה זו ימשיך משרד הביטחון בפעולות הנדרשות לצורך קידום הליך החקיקה מושא ענייננו והשלמתו", נמסר בהודעת העדכון. המדינה הסבירה את הדחייה, השמינית במספר, באתגרים של הממשלה המתמודדת עם נגיף הקורונה והסכמי השלום החדשים.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, הגיב על החלטת בג"צ: בעניין חוק הגיוס, גם בג"צ מבין שעד כאן! החלטת בג"צ שלא להעניק הארכה של שישה חודשים אלא של שלושה חודשים בלבד לצד הציפייה שלא לקבל בקשה להארכה נוספת בהמשך, רק מחזקת את הנחיצות בשיוויון בנטל במדינת ישראל.

מפלגת ישראל ביתנו הגישה את נימוקיה לבג"צ במטרה למנוע את ההארכה בעניין חוק הגיוס מתוך הבנה עמוקה כי השתתפותם של בני הציבור החרדי בחיי המדינה ובקיום חוקיה, גולשת בעת הזו מעבר לשאלת גיוס בני הישיבות והופכת להיות בעלת חשיבות לאומית כללית שהיקפיה והשלכותיה מתבררות לנגד עינינו ועוד יתבררו בעתיד.

גם ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב על החלטת בג״צ בנושא חוק הגיוס ואמר כי הוא מברך על החלטת בג״צ. "ממשלת נתניהו מתחמקת מחוק הגיוס כבר 5 שנים. הגיע הזמן להחזיר את השיוויון בנטל. כל צעיר וצעירה מחויבים לשרת את המדינה. לאף אחד אין הנחות. בג״צ קובע היום, די להכנע לעסקנות הפוליטית בחוק הגיוס".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *