התפרצות מחודשת של הקורונה באיטליה בעקבות המסיבות באי – ד"ר דרור מנור

הבילויים, בעיקר של צעירים, במסיבות ההמוניות שנערכו באי, בפאבים המלאים עד אפס מקום ובחופים ללא היגיינה וריחוק חברתי, החזירו את נגיף הקורונה כמעט לכל המחוזות באיטליה

איטליה הייתה המדינה הראשונה ביבשת אירופה שספגה פגיעה קשה כתוצאה ממגפת הקורונה, ונרשמו בה מעל ל- 270 אלף נדבקים וכ- 35 אלף נפטרים מאז פרוץ המגפה בחודש פברואר. מאז חודש מאי חל שיפור ניכר במצב, ומספר החולים והנפטרים ירד במידה ניכרת. כמו כן, מאז הסרת המגבלות הממשלתיות בחודש מאי, חלה התאוששות מהירה בקרב עסקים רבים ברחבי איטליה. אולם לאחרונה חלה שוב החרפה ניכרת במצב התחלואה במדינה. מסיבות רחבות היקף שנערכו באי האיטלקי סרדיניה שבים התיכון גרמו להתפרצות מחודשת באיטליה. מה שאבסורדי הוא שבין הנדבקים בנגיף: טייקון התקשורת וראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני.

 

ברלוסקוני בן ה- 83, שכיהן ארבע פעמים כראש ממשלת איטליה, נדבק בקורונה ומאושפז בבית-החולים סן-רפאלה בעיר מילאנו, כשהוא סובל מדלקת ריאות. ראש הממשלה לשעבר, שבשנים עברו נודע גם בשל עריכת מסיבות החשק שלו בווילה שלו בסרדיניה שזכו לכינוי הידוע "בונגה בונגה" , הדביק בנגיף הקטלני גם את בת-זוגו הטרייה ושניים מילדיו. סוכנות הידיעות האיטלקית דיווחה ביום שישי על כך שברלוסקוני פיתח דלקת ריאות כפולה, שעשויה לגרום לקשיי נשימה, ושנצפתה אצל חולים רבים שאושפזו לאחר שנדבקו בנגיף.

 

איטליה, שספגה את הפגיעה הקשה והקטלנית ביותר ביבשת אירופה בגל הראשון של מגפת הקורונה, הצליחה בצורה מעוררת השראה לשטח את העקומה, וזכתה במהלך השבועות האחרונים לשבחים רבים בקרב מדינות רבות בעולם על התנהלותה הנחושה והמוצלחת נגד התפשטות נגיף הקורונה שהביאה למספרי נדבקים ונפטרים נמוכים מאוד. בנוסף, איטליה החלה בהתאוששות כלכלית מרשימה לאחר הסרת המגבלות הממשלתיות בחודש מאי.

אולם כעת, בעקבות התנהלות הרסנית וחסרת אחריות של האליטה האיטלקית  ושל סלבריטאים איטלקים רבים במהלך חופשת הקיץ שלהם בחופי האי סרדיניה שבים התיכון, מספר הנדבקים בקורונה שוב קופץ במידה ניכרת. מאות אזרחים איטלקים נדבקו במהלך השבוע הראשון של חודש ספטמבר במהלך חופשותיהם בסרדיניה.

הבילויים, בעיקר של צעירים, במסיבות ההמוניות שנערכו באי, בפאבים המלאים עד אפס מקום ובחופים ללא היגיינה וריחוק חברתי, החזירו את נגיף הקורונה כמעט לכל המחוזות באיטליה. כעת מקוות הרשויות במדינה להצליח במהרה להשתלט מחדש על ההתפרצות רחבת ההיקף. חבל רק שממשלת איטליה לא פעלה כראוי בנושא חופשות הקיץ בסרדיניה. ייתכן כי פעולות הסברה ואכיפה מסודרת ברחבי האי יכלו לצמצם במידה רבה את שיעור הנדבקים החדשים בנגיף הקטלני. כך נוצר מצב שרבים מהישגיה של איטליה במאבק בקורונה ירדו לטמיון.

 

לפי מקורביו של ברלוסקוני, מצבו הבריאותי כרגע סביר, אבל מצב רוחו ירוד. בית-החולים סן-רפאלה שבמילאנו מסר כי ראש הממשלה לשעבר מקבל את התרופה "רמדסיביר", וכי הוא מגיב היטב לטיפול. בבית-החולים הסבירו כי ברלוסקוני נמצא בשלב הכי קריטי כרגע בשל גילו המתקדם, אשר מציב אותו בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר. חשוב לציין כי ברלוסקוני עבר ניתוח לב משמעותי לפני כארבע שנים, ואף הפסיק את כל הופעותיו הציבוריות אחרי התפרצות הקורונה באיטליה בחודש פברואר.

 

ברלוסקוני נותר דמות פופולרית באיטליה, והוא קיבל מאז שאובחן כחולה קורונה הודעות תמיכה רבות מאזרחים מודאגים. בנוסף לכהונתו כראש ממשלה, הוא מיליארדר וטייקון תקשורת ששימש בעבר גם כבעלים של קבוצת הכדורגל המפוארת מילאן. בשנת 2014 הורשע ברלוסקוני בהעלמת מס ונשלח לעבודות שירות. בעקבות ההרשעה, הוא סולק מהסנאט האיטלקי ונאסר עליו להחזיק בכל תפקיד ציבורי. כעבור מספר שנים בוטל האיסור, ובשנה שעברה נבחר ברלוסקוני לפרלמנט האירופאי. לאור מה שדווח נראה שמצבו סביר, וכי הוא לא נמצא בסכנת מוות. בלי קשר לברלוסקוני, חבל שחופשות הקיץ ההרסניות וחסרות האחריות של אזרחי איטליה בסרדיניה גרמו לעלייה מחודשת בתחלואת הקורונה ברחבי המדינה. ברור כי אם ממשלת איטליה הייתה פועלת כראוי בנושא החופשות באי, התמונה הייתה נראית אחרת לגמרי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *