התרופה שב 90% תבריא את חולי הקורונה

במיוחד כשהטיפול מתחיל לפני ההידרדרות

ארגון רופאים ומנתחים באמריקה (AAPS) מציג טבלת מחקרים המעודכנת לעתים קרובות, ומדווח על תוצאות הטיפול ב- COVID-19 בתרופות נגד מלריה כלורוקין (CQ) והידרוקסיכלורוקין (HCQ, Plaquenil®).

נכון להיום, המספר הכולל של החולים המדווחים שטופלו ב- HCQ, עם או בלי אבץ והאזיטרומיצין האנטיביוטיים הנפוצים בשימוש נרחב, הוא 2,333, כותב AAPS, בנתונים תצפיתיים מסין, צרפת, דרום קוריאה, אלג'יריה וארה"ב, מתוכם 2,137 ( או 91.6 אחוזים ) השתפרו קלינית.

התכונות האנטי-ויראליות של תרופות אלו נבדקו מאז 2003. במיוחד כאשר הם משולבים באבץ הם מקשים על כניסה ויראלית לתאים ומעכבים שכפול של הוירוס.

הן עשויות גם למנוע תגובת יתר של מערכת החיסון, הגורמת ל"סערת הציטוקינים" האחראית לחלק גדול מהנזק במקרים חמורים, מסביר AAPS. לעתים קרובות, HCQ מועיל מאוד בטיפול במחלות אוטו אימוניות כמו זאבת ודלקת מפרקים שגרונית.

מחקרים שנבדקו על ידי עמיתים שפורסמו מינואר עד 20 באפריל 2020 מספקים עדויות ברורות ומשכנעות לכך ש- HCQ עשוי להועיל ב- COVID-19, במיוחד כאשר נעשה שימוש מוקדם, קובע AAPS.

לרוע המזל, למרות שזה חוקי לחלוטין לרשום תרופות להתוויות חדשות שאינן מופיעות בתווית, מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אמר כי יש להשתמש ב- CQ ו- HCQ לטיפול ב- COVID-19 רק בחולים המאושפזים במסגרת מחקר קליני. מרבית המדינות מקשות על רופאים לרשום או לרוקחים להפיץ תרופות אלו.

לאחר שמרוקו ואלג'יריה החלו להשתמש ב- HCQ, נצפתה הפסקת מגמה של התחלואה, והפחתה חדה בשיעור ההרוגים שלהם ב- COVID-19.

חיסונים ותוצאות של ניסויים מבוקרים (מחקר-כפול או מחקר-עיוור) של תרופות חדשות נמצאים במקרה הטוב במרחק של חודשים ספורים. אבל חולים מתים כעת, בעוד שתרופות וותיקות, שמוכרות לאורך הרבה זמן, יהיו זמינות אם יוסרו מגבלות ממשלתיות שהוטלו עליהם, קובע AAPS.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *