"וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ": מבצע המזוזות הגדול של צה"ל

בתום עבודה מקיפה, ולאחר דיווחים על חוסרים משמעותיים הושלמה התקנת מזוזות בכלל חדרי המגורים של חיילי צה"ל, על-פי הפערים המוכרים

בעקבות מקרים בהם חסרו מזוזות מחדרי המגורים וכן מקרים בהם נמצאו מזוזות שאינן עומדות בתו התקן ההלכתי הרצוי, החליטה הרבנות הצבאית לצאת לתכנית "שש-שנתית" במהלכה תבוצע בדיקה מקיפה ורענון לתו תקן הלכתי ראוי. השם שנבחר לפרויקט הוא "משקוף". הרבנות הצבאית מינתה להובלת הפרויקט את רבנות אגף המודיעין אשר הקימה צוות התקנות מקצועי בפיקודו של נגד ברבנות אגף המודיעין, רב-סמל יוסי שטרנפלד. הפרויקט לווה בהכוונה ההלכתית של ענף ההלכה ברבנות הצבאית. פרויקט ״משקוף״ התאפשר הודות לשיתוף פעולה בין עמותת "אור לחייל" לבין הרבנות הצבאית, ברכש ובתרומה, וכן בשיתוף פעולה עם אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון.

עם גיבוש התכנית, נערכה עבודת מטה מקיפה אשר בחנה את מכרזי רכש המזוזות והעמיקה בתחום ההלכתי. בנוסף, נבחנה שיטת ההתקנה הטובה ביותר עבור תנאי השטח של בסיסי צה"ל באמצעות עבודת מחקר וניסוי הכוללת עמידות המזוזה ובית המזוזה בתנאי מזג אוויר המאפיינים עבודה בשטח. התקנת המזוזות מבוצעת על ידי צוותי התקנה של הרבנות הצבאית בהם משולבים נציגים מעמותת ״אור לחייל״.

לפני מספר חודשים תעדף הרב הראשי לצה"ל, תת-אלוף הרב איל קרים, את התכנית בהשלמת פערי המזוזות לכלל חדרי המגורים, כ-6,000 במספר אשר זוהו על ידי רבני היחידות. לאחרונה הושלמה בהצלחה התקנת כלל המזוזות בחדרי המגורים על-פי החוסרים המוכרים, במקרה בו נותרו חדרי מגורים ללא מזוזות, החיילים יוכלו לפנות לרב היחידה שלהם על מנת לקבל את המענה הנדרש.

הרב הראשי לצה"ל, תת-אלוף הרב איל קרים: "פרויקט 'משקוף' הוא דוגמה למצוינות ולמקצועיות שאליהן חותרת הרבנות הצבאית. הפרויקט נתן מענה משמעותי לביקוש העולה מכלל היחידות למזוזות כשרות למהדרין, לרווחת חיילי צה"ל ומפקדיו. כעת, משהשלמנו את כלל חדרי המגורים, נמשיך במרץ לשלב הבא הכולל את יתר המבנים והמתקנים. אנו מודים לרבנות אגף המודיעין על הובלת הפרויקט. כולנו תקווה ותפילה שחיילי צה"ל יזכו לכלל הסגולות והמעלות שאותן מנו חכמינו ז"ל במצווה יקרה זו״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *