ומי דואג לניצולי השואה בעת הזו?

שנה קבוצת אזרחים שמתחבאים בחדרים ומפחדים מאוד לצאת החוצה

כ-193 אלף ניצולי שואה חיים בישראל בשנת 2020 וכ-60 אלף מהם מתחת לקו העוני. ביום רגיל רבים מהם בודדים, חיים לבדם וללא כל עזרה או משפחה תומכת. כמו כן, רבים מהם נזקקים לאוכל חם, אך כעת הם גם מבודדים ואינם יכולים לצאת לנקודות החלוקה.

ארגון 'לחיות בכבוד' (ע"ר) מחלק מידי יום מעל ל-1000 ארוחות חמות לניצולי שואה ב-16 מוקדי חלוקה במרכז הארץ והוא בעל היקף הפעילות הגדול ביותר למען ניצולי השואה בישראל. אך עם התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, הניצולים לא יכולים להגיע לנקודות החלוקה לקבל את האוכל.

על כן, העמותה מפעילה בימים אלו מערך חירום לחלוקת מנות חמות ייחודיות לניצולי שואה בביתם. ארוחות שעלותן היא פי 2 ממנה רגילה שמחולקת ביום-יום והן עמידות לשבוע, כאשר נדרש רק להוסיף להן מים ולחמם לקבלת ארוחה חמה מזינה ובריאה הכוללת חלבון, ירק ופחמימה.

כדי לספק את האוכל לניצולי השואה, עלו מתנדבי 'לחיות בכבוד' על ציוד מיגון, ארזו ומיינו מנות ומחלקים אלפי מנות בכל יום לכ-1200 ניצולי שואה.

מייסד ומנכ"ל ארגון 'לחיות בכבוד' ארז קרלשטיין: "בימים כל כך רועשים ורוגשים, שכולם מפחדים, ישנה קבוצת אזרחים שמתחבאים בחדרים ומפחדים מאוד לצאת החוצה. אלו ניצולי השואה שחווים הכל מהתחלה, פוחדים וחוששים. אבל אנחנו ב'לחיות בכבוד', ארגון שכל יום מחלק להם אוכל, מוציא גם בימים אלו מעל 1000 מנות בכל יום- אוכל חם, טעים ומזין. ישנה חשיבות לתת לניצולים את ההרגשה והתחושה שהם לא לבד ושיש מי שידאג להם לאוכל בכל יום ויומו בלי חשש ובלי דאגות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *