ומי האלוף הטרי בקפוארה? חרדי מבני ברק

אלוף הים התיכון הטרי בקפוארה הוא לא אחר מאשר מיקי חייט, חרדי מבני ברק, שמשלב פעילות גופנית ברזילאית עם לימוד תורה

בתחילת השבוע הוכרז אלוף הים התיכון הטרי בקפוארה, והוא לא אחר מאשר מיקי חייט, חרדי מבני ברק, לובש חולצה לבנה ומתגאה בציציות היוצאות ממכנסיו.

"זה לא עבר חלק במגזר", סיפר הבוקר מיקי חייט, מאמן הקפוארה הראשון מסוגו בעולם החרדי, ל'ידיעות אחרונות'. "היו מי שפחדו שמדובר בעבודה זרה, או שזה יבוא על חשבון לימוד תורה. זה נבע מהרבה בורות בתחום, וזה מובן – אבל אין בעיה הלכתית בקפוארה. זו פעילות גופנית טובה, שאחריה חוזרים ללמוד תורה".

מזה עשור, נכתב בכתבה, מנהל חייט בבני־ברק סטודיו שבו מתנסים בני המגזר החרדי בקפוארה – אמנות לחימה מברזיל, שמשלבת תנועות מחול.

חייט, צוין עוד, נחשב לאחד מלוחמי הקפוארה הטובים בארץ – ומהשבוע הוא, רשמית, גם מהטובים בעולם.

כאמור, בתחילת השבוע השתתף חייט באליפות הים התיכון לקפוארה, שהתקיימה הפעם בישראל. התחרות נערכה על ידי "אבאדה", הארגון הגדול ביותר בעולם לקפוארה. חייט קטף את המקום הראשון במקצה שלו, מה שיעניק לו כרטיס כניסה תוך דילוג על שלב המוקדמות בגמר אליפות העולם, שייערך בעוד כחודשיים בברזיל.

הנבחרת הורכבה מאחיו, יהודה חייט מבית־שמש, ושישה מתלמידיו מבני־ברק. יהודה זכה במקצה שלו במקום השני, תלמיד אחר גם כן זכה במקום השני במקצה אחר, ושני תלמידים נוספים קטפו את המקומות השני והשלישי במקצה נוסף. "שישה מתוך שמונה יצאו עם גביע", סיפר חייט, "ואחותי מרים, שמתאמנת בקבוצה של בנות, זכתה במקום הרביעי במקצה שלה".

לדברי חייט, בעולם כבר יודעים לקבל את זה. "לא מרימים גבות, כי אין הבנה של מה זה חרדי ומה אורח חייו".

עם זאת, שמירת השבת מגבילה לעתים את מועדי התחרות. "האירוע האחרון התחיל בשישי, והגמר תוכנן לשבת", סיפר חייט. "כשהמארגנים ראו שבכל המקצים, בלי יוצא מן הכלל ,יש שומרי שבת – הם עיכבו את כל האירוע כדי שנוכל להשתתף, וקיימו אותו במוצאי שבת. הוא נגמר כל כך מאוחר, שרק ביום ראשון בלילה הכריזו על הזוכים. יש התחשבות".

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *