ועדת הבחירות: "טענות הימין החדש נאמרות מתוך מצוקה"

ועדת הבחירות המרכזית יצאה בהודעה חריפה כנגד הימין החדש בעקבות דרישתה לערוך ספירה חוזרת במאות קלפיות,

ועדת הבחירות המרכזית יצאה בהודעה חריפה כנגד הימין החדש בעקבות דרישתה לערוך ספירה חוזרת במאות קלפיות, "פרסומי הימין החדש על הונאות חמורות ב-8% מהקלפיות בכלי התקשורת – הם פרסומים שאינם מבוססים ונאמרים מתוך מצוקה מובנת", נמסר מהודעה.

ועדת הבחירות המרכזית מצירה בהודעתה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות. "הוועדה מבקשת להבהיר כי היא דוחה מכל וכל את טענת הימין החדש באמצעות השר בנט, כפי שפורסמו היום, לפיהן ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות", נסמר.

עוד נאמר בהודעה: "טענות הימין החדש אינן עקביות. בראשית, טענה רשימת הימין החדש כי רשימות שונות פסלו לה קולות, במתכוון, מתוך הקולות מהקלפיות המיוחדות (המעטפות הכפולות). לאחר שנוכחו נציגי הרשימה, בעצמם, כי אין בדברים כל ממש, עברו לטענה חלופית."

בטענתם החלופית טענה רשימת הימין החדש, אמש, יום ב', (15.4.19) כי התוצאות צריכות להיות שונות (לפי דיווחים שאינם מאומתים) והעבירה לבדיקת ועדת הבחירות המרכזית, רשימה של 66 קלפיות בטענה כי נפלו בהם פגמים.
טענות הימין החדש על 8% מהקלפיות הן מטעות, שכן, מדובר בתוצאות (שרובן, כאמור לרעת הימין החדש), מ-5 קלפיות בלבד, מתוך כל הקלפיות שנבדקו לבקשתם ובנוסף, ועדת הבחירות בדקה, מיוזמתה, מאות רבות של קלפיות באופן מדגמי, במבצע טוהר הבחירות, ומצאה פגמים מזעריים בלבד, שתוקנו על ידה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *