ועדת הבחירות לא אישרה את קידום בן גביר ברשימת 'איחוד מפלגות הימין'

יו"ר הועדה, השופט חנן מלצר, דחה את הבקשה של המפלגה לקדם את איתמר בן גביר למקום החמישי, לאחר פסילת מיכאל בן ארי ולהכניס מועמד נוסף למקום השמיני

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה את הבקשה שהגישו "איחוד מפלגות הימין" לקידומו של עו"ד איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימה, במקומו של ד"ר מיכאל בן ארי שנפסל על ידי שופטי בג"ץ.

"לאחר עיון בבקשות, בעמדת היועץ המשפטי לממשלה ושמיעת טענות באי-כוח הצדדים בדיון שהתקיים בפני, חוששני שאין בידי להיעתר להן, שכן לא איתרתי כל מקור סמכות בדין המקנה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת או לעומד בראשה לערוך שינויים ברשימות המועמדים לאחר שאלה הוגשו ואושרו כדין", כותב השופט מלצר בהחלטתו.

הוא מסביר כי "סעיפים 62 ו-62א לחוק הבחירות קובעים כיצד יתוקנו ליקויים ברשימת מועמדים. סעיף 62א קובע במפורש כי ליקוי שהוא: "החלפת מועמד פלוני
במועמד אחר, מחיקה או הוספה של שם מועמד, שינוי סדר רישומו של מועמד ברשימה או שינוי המספר הסידורי שליד שם המועמד" – הוא ליקוי שאיננו ניתן לתיקון כלל".

עוד מוסיף מלצר כי "סעיף 63א לחוק הבחירות קובע כיצד תטפל הוועדה בבקשה לקבוע כי מועמד מנוע מלהשתתף בבחירות לכנסת על יסוד עילה מהעילות המפורטות בסעיף 7א לחוק-יסוד: הכנסת. החוק מורה במפורש כי אם אישר בית המשפט העליון את החלטת ועדת הבחירות שקבעה כי מועמד מנוע כאמור – תמחק אותו הוועדה מרשימת המועמדים הכוללת את שמו".

מ'איחוד מפלגות הימין' נמסר בתגובה, "כצפוי השופט מלצר התאהב בפרוצדורה וזנח את המהות. לצערנו גם הוא יישר קו עם עמדת מנדלבליט שיישר קו עם עמדת שי ניצן. אנחנו נעתור לבג"ץ כדי שגם השופטים יישרו קו. מנדלבליט , ניצן, מלצר ושופטי הבג"ץ – תודה. בזכותכם את התשובה יתנו הבוחרים בקלפי, כדי שאנחנו, על אפכם ועל חמתכם – נהיה מספיק חזקים ונעשה סדר במערכת המשפט של השמאל בישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *