ועדת ה-8 תתכנס ותחתום על האחדות עם 'דגל'

על רקע הדיבורים והמגעים להביא לחיבור בין כל המפלגות החרדיות, באגו״י נערכים לדיון שיערך היום בוועדת ה-8 אשר יתמקד בעיקר בנושא האחדות וההסכם מול ׳דגל׳

על רקע הדיבורים והמגעים להביא לחיבור בין כל המפלגות החרדיות, באגו״י נערכים לדיון שיערך היום בוועדת ה-8 אשר יתמקד בעיקר בנושא האחדות וההסכם מול ׳דגל׳. במהלך הועידה צפויים לחתום הצדדים על הסכם האחדות.

על פי הדיווח של ישראל כהן ב'קול ברמה', המיקומים הפנימיים אינם קשורים למתווה מול דגל והסמכות לכך היא ישיבת מרכז המפלגה שתתקיים בעוד שבועיים בגלי צאנז.

באגו״י אומרים הבוקר כי על פי הסקרים רשימת יהדות התורה המאוחדת צפויה לקבל לפחות 7 מנדטים ובשל החוק הנורבגי גם הנציג השמיני ייכנס. גורמים במפלגה מסבירים כי ידרשו גם חוק נורבגי מורחב ואז ייכנסו גם נציגים נוספים.

ביהדות התורה הגיעו הבוקר להסכם על ריצה משותפת ביניהן לקראת הבחירות הקרבות.

על פי ההסכם, שפורסם אמש לראשונה ב'אקטואליק', במפלגות הסכימו על חלוקה שווה בנציגים, כאשר בקדנציה הנוכחית דגל תקבל את מקומות 1-3-5-7 ואילו בקדנציה הבאה – אגודה תהנה מהמספרים הללו.

במידה והמפלגה תביא תוצאה אי זוגית (מה שיקרה, קרוב לוודאי) אז יתקיים רוטציה בין נציגי המפלגות עם עדיפות ראשונה למימוש החוק הנורבגי, כמו שקרה בקדנציה האחרונה, אז מונה מאיר פרוש לסגן שר, התפטר מהכנסת ובמקומו נכנס יעקב אשר.

הפרט המרתק ביותר בהסכם הוא, שהמפסיד הגדול מכל ההסכם הוא לא אחר מסגן שר החינוך מאיר פרוש, זאת לאחר שבהסכם שנחתם הוחלט כי התפקיד הבכיר אחרי ליצמן וגפני יינתן לדגל התורה ולא לאגודת ישראל, כמו שהיה עד עתה.

לצד זאת, בסיום ההסכם נכתב שהצדדים יילחמו על מנת לקבל שני סגני שרים, ולא אחד, כמו שהיה בבחירות האחרונות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *