"הממשלה מתה": זעם ביהדות התורה על חוק התועבה שעבר בתמיכת 'כחול לבן'

ביהדות התורה זועמים על תיקון חוק הפסיכולוגים, שפוגע ביסודות המשפחה היהודית

סערה גדולה בקואליציה בעקבות כך שכחול לבן הצביעו בעד החוק של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שאוסר טיפולים נגד קהילת התועבה.

מליאת הכנסת הצביעה היום (ד') בעד הצעת החוק של ח"כ הורוביץ לאיסור 'טיפולים על ידי פסיכולוגים, 42-36. הצעת החוק שנועדה להטיל סנקציות משמעתיות ופליליות למבצעים טיפולים אלה, זוכה לתמיכה רחבה מכלל גורמי המקצוע בישראל, ביניהם ההסתדרות הרפואית בישראל, איגוד הפסיכיאטרים והסתדרות הפסיכולוגים ונתמכת ע"י ארגונים חברתיים וע"י הציבור הרחב.

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הסביר את תמיכתו בחוק המקומם: "מקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולים. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות."

ביהדות התורה זעמו על כחול לבן שהפרו את ההסכם הקואליציוני והוציאו הודעה נזעמת במיוחד: "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה."

חבר הכנסת גפני הגיב: ״שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? אנחנו שוקלים את צעדינו״

סגן השר פרוש הגיב אף הוא בזעם על החוק שעבר בקריאה ראשונה: "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הגיב: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית".

ח"כ הרב ישראל אייכלר: הממשלה מתה במגיפת חוקי התועבה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *