חברי המועצה יצאו מקבוצת הוואטספ בעקבות ביזוי הרב

מודיעין עילית: בעקבות דבריו של רב העיר הגר"מ קסלר נגד התופעה שאברכים מבשלים והנשים עובדות ולא דואגות לבית, שפורסמו בקבוצת וואטספ מרכזית בעיר, חברי המועצה יצאו במחאה מהקבוצה

סערה התחוללה אמש במודיעין עילית בעקבות דבריו של המרא דאתרא של עיר הגר"מ קסלר שעורר בכנס מנהלי הסמינרים בבני ברק על תופעת "הבעלים המבשלים".

בדבריו אמר הרב קסלר: "באחרונה נודע לי, וזה היה בשבילי חידוש, ממישהו שסיפר לי שהוא ישב עם כמה ראשי כוללים בירושלים. לדבריו, אברכים התחילו לבשל לשבת, שבתות שלמות הם מבשלים ומתגאים בזה אפילו. נהיה להם מזה גישמאק אפילו. למה זה קורה? כי היא עייפה".

הרב הוסיף ואמר: "האישה חוזרת מותשת והוא התרגל לכך באמצע השבוע, לאט לאט, ככה למחצה ולשליש, עד שנהיה בשלן. אז היוצרות התהפכו. היא עובדת בשביל שהוא יוכל לשבת וללמוד והוא נהיה עקרת בית בשביל שהיא תוכל לעבוד, ואיפה נגמר הסיבוב הזה – אתם יכולים לנחש לבד. אבל מצד שני, אם האישה רואה שהבעל יהיה חזק, והוא באמת רוצה לעזור לה, ומאידך, יש לו את הצרכים שלו לגדול בתורה והיא רוצה שהוא יגדל בתורה – אז אולי יצליחו איכשהו להשתנות".

הדברים של הגר"מ קסלר, שפורסמו אמש, עוררו סערה בקבוצות הווטסאפ בעיר, כשרבים לא הצליחו לפענח למה מכוונות דבריו של רב העיר. חלק תהו האם הרב מתכוון שהנשים יעזבו את מקום עבודתן ויתחלו לחיות מתוך הדחק.

אחרים ציטטו מדברי הגמרא על התנאים שהיו מבשלים לכבוד שבת ולא ראו בכך פסול.

ל'אקטואליק' נודע כי בעקבות השיח התוקפני בחלק מהקבוצות כלפי המרא דאתרא, החלה גל עזיבות מקבוצה מרכזית בעיר שבה חברים אישים נכבדים בהם חברי מועצה בעיר, שחלקם עזבו את הקבוצה.

"צריך לשמור על כבודו של המרא דאתרא", מחו העוזבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *