חברת 'פייסבוק' תשלם 52 מיליון דולר למסנני התוכן שלה

"הנזק שיכול להיפגע מהעבודה הזו הוא אמיתי וחמור"

פייסבוק הודיעה כי תשלם בסך הכל 52 מיליון דולר למסנני התוכן שלה שפיתחו PTSD בזמן שעבדו עבור פלטפורמת המדיה החברתית במסגרת הסדר ראשוני של בית משפט.

החברה הסתבכה במחלוקת לאחר ש- The Verge פרסם דוח מפורט אודות מסנני התוכן בפייסבוק העומדים בפני טראומה ופיתוח PTSD עם משאבים נפשיים מוגבלים מאוד בשנה שעברה.

כחלק מההסדר, פייסבוק תספק ייעוץ רב יותר, כמו גם לפחות 1,000 דולר לכלל הזכאים עם אבחון PTSD כך דווח ביום שלישי.

11,250 זכאים לקבלת הכסף כאשר חלקם זכאים לקבל כסף נוסף אם הם פיתחו תסמינים אחרים בתחום בריאות הנפש כתוצאה מעבודתם בפייסבוק.

סטיב וויליאמס, עורך הדין המייצג את מסנני התוכן שתבעו את פייסבוק חגג את ההסדר המקדים. "אנו מאוד מרוצים שפייסבוק שתפה פעולה בכדי ליצור תוכנית חסרת תקדים שתעזור לאנשים לבצע עבודות שלא ניתן היה להעלות על הדעת אפילו לפני מספר שנים", כך אמר ל- The Verge.
"הנזק שיכול להיפגע מהעבודה הזו הוא אמיתי וחמור", הוסיף.

לאחר שהמאמץ להבטיח שכל פוסט ברחבי פלטפורמת המדיה החברתית יעמוד במדיניות התוכן שלו, מנהלי פייסבוק רואים לעיתים קרובות סרטונים ותמונות מטרידות ואף קשות, ואז הם נאלצים להסיר מהאתר.

בחלק מהמקרים העובדים מרוויחים סכום של 28,800 דולר לשנה,והם מתמודדים עם תנאי עבודה קיצוניים. פייסבוק פרסמה תגובה בה היא מביעה את מחויבותה לעובדים שלה:

"אנו מודים לאנשים שעושים את העבודה החשובה הזו כדי להפוך את פייסבוק לסביבה בטוחה לכולם. אנו מחויבים לספק להם תמיכה נוספת באמצעות הסדר זה ובעתיד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *