חבר המועצת לרב שהותקף: "זכיתם להיות משוטרי בני ישראל"

חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן שיגר מישראל מכתב חיזוק מיוחד לרב גבריאל דוידוביץ בו הוא מחזקו אחרי התקיפה הקשה שעבר

בימים האחרונים שיגר הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה מכתב חיזוק מיוחד לידי רבה של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ, שהותקף קשות בידי בריונים ובימים אלו שוחרר מבית החולים לאחר טיפול ממושך.

לפני מספר ימים שיגר הגרמ"צ ברגמן מכתב חיזוק מיוחד לידי רבה של ארגנטינה אשר לו ולמשפחתו קשר קרוב לגרמ"צ ברגמן כשהוא נועץ בו בכל ענין בענייני הצבור והקהילה היהודית בארגנטינה.

הגרמ"צ ברגמן מלווה את בני הקהילה ומוסדותיהם על כל צעד ושעל. כשזה קרוב לארבעה עשורים נוהג הגרמ"צ לפקוד כמידי שנה את בני הקהילה בביקורי חיזוק שנמשכים על פני ימים ארוכים, בהם נושא הגרמ"צ דברי חיזוק והתעוררות בפני כל מוסדות התורה בקהילה היהודית בבואנוס אייריס.

עם פציעתו של הרב דוידוביץ מיד יצרו בני משפחתו ומקורביו קשר עם הגרמ"צ ברגמן שליוה את בני המשפחה בכל ענייני הטיפול ובדרכי התגובה למעשה נפשע זה. וכאמור אמש עם שחרורו מבית החולים שיגר הגרמ"צ מכתב אישי לרבה של ארגנטינה בו הוא מביע את כאבו על תקיפתו הנוראה ומחזק את ידיו בעבודת הקודש בהמשך הנהגת בני המקום בדרך התורה והיראה כשהוא מאציל מברכותיו על הרב ובני משפחתו.

את מכתבו פותח הגרמ"צ: "לכבוד ידידי היקר העושה לילות כימים בעמלה של תורה, הרב הגאון ר' גבריאל דוידוביץ שליט"א הרב הראשי במדינת ארגנטינה. רב שלום וכל טוב, בברכת רפואה שלמה במהרה בתוך שאר חולי ישראל, נחרדתי כששמעתי מה שקרה בבואנוס אייריס על ההתנפלות על כבודו, שזכיתם להיות משוטרי בני ישראל שהוכו ע"י שלוחי פרעה, שזכו ע"י זה להשראת השכינה עליהם".

את מכתבו מסיים הגרמ"צ בברכה נרגשת לרבה של ארגנטינה: "ישלח השי"ת לכבודו רפואה שלמה לרמ"ח אבריו ושס"ה גידיו במהרה, ויחזק כוחו ויחזור לאיתנו בהוספת חיל לתורה ולעבודת השי"ת כשאיפתכם הנשגבה, להרביץ תורה ולהאדירה, ולעמוד על המשמר לחזק התורה והיראה".

"ותזכו לאריכות ימים ושנים, ולרוות הרבה נחת דקדושה יחד עם נו"ב תחי' לאוי"ט, מכל צאצאיכם היקרים זרע ברך ה' גדולי תורה וי"ש שיחיו לאוי"ט, וישמע באהליכם אך ששון ושמחה ותזכו לבשר תמיד בשורות טובות. כעתירת המצפה לישועת ה'. מאיר צבי ברגמן".

המכתב

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *