חוות הדעת של הלקוחות בפייסבוק ובאינסטגרם הובילו לגילוי ניסיונות להעלמת הכנסות

בעלת חנות לשמלות כלה הציגה לראווה בפייסבוק ובאינסטגרם חוות דעת של לקוחות שרכשו שמלות בחנות. מבקרי מס הכנסה בדקו את חוות הדעת הללו אל מול ספרי העסק ואף יצרו קשר עם הלקוחות, ומצאו שמכירת שמלות בסך 20,300 ₪ לא נרשמו בספרי העסק. תשובת בעלת החנות היתה: "לפי מה שאני מפרסמת באינטרנט קשה לי למצוא בקבלות".

העברה בנקאית בסכום של 176,000 ₪, "חמקה מעיניו" של בעל חברה לפיתוח תוכנה, פשוט כי לא נכנס לבנק…כך עלה מביקורת שנעשתה בחברה לפיתוח תוכנה בה נמצאה העברה בנקאית בסכום של 176,000 ₪, שלא נרשמה בגינה קבלה או חשבונית. התשובה שנתן בעל החברה לפשר הדבר היתה: "לא נכנסתי לבנק ולא שמתי לב.." בעסק לווילונות נמצאו 7 צ'קים דחויים בסכום כולל של 28,000 ₪ שלא נרשמו ולא תועדו בספרי העסק. בעל החנות אמר למבקרים : "לא עשיתי בעיות והראיתי לכם את הצ'קים.." עורך דין שהתבקש להציג צ'קים שהיו במשרדו ועדין לא הופקדו, הציג צ'ק בסך 3,429 ₪, שלא נרשם בספרי העסק. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשם צ'ק זה השיב תשובה תמוהה: "בשל אילוץ של לקוח לקחתי את הצ'ק ועדיים לא הוצאתי קבלה".

המקרים הללו ונוספים ארעו בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעיר תל-אביב יפו, ואשר כלל 91 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 9% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל על ידי עובדי פקיד שומה תל-אביב 3, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר התעשייה ומתן השירותים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *