חוזר לאנטבה: הביקור של נתניהו באוגנדה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו הניחו זר ליד שלט הזיכרון של "מבצע אנטבה", התלוי על מגדל הפיקוח, בשדה התעופה באנטבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו הניחו זר ליד שלט הזיכרון של "מבצע אנטבה", התלוי על מגדל הפיקוח, בשדה התעופה באנטבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, נפגשו היום באנטבה, אוגנדה, בהזמנת נשיא הרפובליקה של אוגנדה, יוורי קגוטה מוסווני.

בנוסף, הוסכם להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא מאמין שסודן נעה בכיוון חדש וחיובי, ורה"מ הביע את השקפתו זו בפני מזכיר המדינה האמריקני.

יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, מעוניין לסייע למדינתו לעבור תהליך של מודרניזציה ע"י הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם.

רה"מ נתניהו אמר בסמוך לשלט הזיכרון:"זו הפעם החמישית שאני עומד במקום הזה, מטרים ספורים מהמקום שאחי יוני נפל. זה תמיד מייצר נחשול של תחושות, של געגועים וגם של גאווה.

כשרעייתי ואני באנו הנה עם שני בנינו, באחד הביקורים הנשיא מוסווני ערך כאן טקס אזכרה לחייל הנופל, שהיה באמת מרגש מאין כמוהו. אחר כך באוהל בצד שאלתי אותו – בכל זאת זה לא שגרתי שיקימו כאן מצבה לכוח זר שנכנס בכוח, וגם לקח את חייהם של חיילים אוגנדים רבים. הוא אמר: 'אני רוצה שתבין מה המשמעות של המבצע, אנחנו נלחמנו באידי אמין שטבח בחצי מיליון אוגנדים, היינו בג'ונגלים ושמענו על הפשיטה באנטבה והבנו אז שניתן לנצח את הרוע'. וזה מה שהמצבה הזאת אומרת מאחורי – שבאומץ ובכוח הנפש והגבורה ניתן להתגבר על כל רוע. אני חושב שזה מה שאנטבה מסמל וזה מה שבמידה רבה חייו של יוני סימלו וגם מותו."

לאחר מכן נפרדו רה"מ נתניהו ורעייתו מראש ממשלת אוגנדה ורעייתו. רה"מ נתניהו הודה להם על הביקור ועל קבלת הפנים החמה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *