חופשה כפויה: עובדי מדינה רבים יצאו כבר היום לחופשת הפסח

"אנו עוברים ועוד נעבור ימים קשים"

כחלק מפעולות הסיוע שבהן נוקטת ממשלת ישראל להתמודדות עם וירוס הקורונה מוביל משרד האוצר בשיתוף כלל משרדי הממשלה חבילת צעדים כלכליים לסיוע למשק.

צעדים אלו נועדו לצמצם את הפגיעה בכלכלה הישראלית מהשלכות התפרצות נגיף הקורונה, בכפוף לשיקול המרכזי של שמירה על בריאות הציבור והיא כוללת צעדים שיובילו לייצוב המשק והכלכלה בשגרת החיים החדשה בצל הקורונה ולצד אלו יצירת תשתית להצמחת המשק בתום המשבר.

בנוסף, יוקצו 5 מיליארד שקלים לטובת מנועי צמיחה למשק.

שר האוצר, משה כחלון: "אנו עוברים ועוד נעבור ימים קשים, אך עם זאת, משרד האוצר ימשיך לנקוט במרב הצעדים האפשריים כדי לייצב את המשק ולהפחית את הפגיעה ולוודא כי נצא מהמשבר מחוזקים".

בהמשך לדבריו של שר האוצר,אמש הנחה ראש הממשלה לעבור למתכונת חירום במגזר הציבורי. משמעות הדבר כי עובדים רבים יצאו כבר עתה לחופשת פסח.
בכדי לא לפגוע בשכר היוצאים לחופשה הכפויה הוחלט כי עובד שנקבע שאינו נדרש לעבודה בתקופת המשבר, יצא לחופשה על חשבון ימי החופשה שצבר. במהלך חג הפסח יחולו תנאי החופשה המרוכזת הנהוגים.

חשוב להדגיש כי המעסיקים במגזר הציבורי וההסתדרות מקימים קרן ימי חופשה משותפת לעת חירום, שתפעל כדי למנוע פגיעה בשכר העובדים שאין ברשותם יתרת ימי חופשה נדרשת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *