חוק המצלמות עבר פה אחד בממשלה

החוק המוצע קובע שהמצלמות יתעדו את אולם הקלפיות ולא את ההצבעה מאחורי הפרגוד

ראש הממשלה התייחס לחוק המצלמות אשר עבר פה אחד בממשלה ואמר כי :
אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה את חוק המצלמות בקלפיות. טוהר הבחירות הוא מיסודות הדמוקרטיה. הדרך הטובה ביותר למנוע זיופים בבחירות היא להציב מצלמות בכל הקלפיות ולאפשר פיקוח של המשקיפים ממפלגות יריבות האחת על השנייה. ביקורת הדדית של כל המפלגות, זוהי מהות השקיפות בדמוקרטיה ואחד היסודות החשובים ביותר לשמירה על שלטון החוק. לכן, מצלמות בקלפיות בידי משקיפים הן אמצעי מתבקש לסייע בשמירה על טוהר הבחירות.

אני רוצה להדגיש כאן – החוק המוצע קובע שהמצלמות יתעדו את אולם הקלפיות ולא את ההצבעה מאחורי הפרגוד. חשאיות ההצבעה תישמר בקפדנות. כבר ב-2013 אמר השופט אליקים רובינשטיין, שהיה אז יושב ראש ועדת הבחירות: "יש צורך לחשוב על מצלמות" – ולגבי הבחירות האחרונות, אמר יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט מלצר, שתופעת הזיופים היא בעיה אמיתית. ובכן, בעיות צריך לפתור, ובעיות בבחירות חייבים לפתור לפני הבחירות. מתי רוצים שנפתור את זה, אחרי הבחירות?

אין צורך בהיערכות מיוחדת, אין צורך בהכשרה מיוחדת ואין צורך בציוד מיוחד. כל משקיף יכול לצלם עם הטלפון הסלולרי שלו. הרי זה מה שקורה בכל המרחב הציבורי שלנו: כל אחד מצלם, הכל בסטורי, כל מכולת מתועדת במצלמות – אז דווקא את אולם הקלפיות אי אפשר לצלם? מצלמות בקלפיות לטוהר הבחירות זה פשוט, זה הוגן, זה שקוף וזה צודק.

אי אפשר להסביר מדוע מגבילים את הצילום דווקא במרחב הציבורי היחיד שמחייב שקיפות יותר מכל מקום אחר. אנחנו נביא את הנושא לחקיקה כדי לוודא שהבחירות הקרובות יהיו נקיות, מפוקחות ומדויקות, כפי שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *