ח"כים ב'כחול לבן' מאוכזבים: "מחביאים אותנו בקמפיין"

ח"כים ברשימת כחול לבן מתוסכלים: "חוששים שנעשה פדיחות ולא נדע לענות על שאלות" • בכחול לבן הגיבו: "גאים בנבחרת המרשימה שלנו"

בקרב ח"כים ברשימת כחול לבן גוברת בימים האחרונים ההתמרמרות. הסיבה, לדבריהם: ההחלטה "להחביאם" ולא לאפשר להם להתראיין בתקשורת. "אנחנו אישי ציבור ומחביאים אותנו, כי חוששים שנעשה פדיחות ולא נדע לענות היטב על שאלות פוליטיות. זה ממש לא נעים", סיפר אחד הח"כים ל"ישראל היום" על תחושותיו.

בדיווח צוין כי אם בסבב הקודם נראה היה שבכחול לבן "מחביאים" בעיקר את יו"ר הרשימה בני גנץ, כעת נראה שהתמונה התהפכה. גנץ מרבה להתראיין עם כמה חברי כנסת בכירים מרשימתו בעוד חברי כנסת רבים ברשימה, מורחקים מעין הציבור או זוכים לראיונות בודדים בגופי תקשורת קטנים. מנגד, כוכבי התקשורת של המפלגה – מעבר לרביעיית "הקוקפיט" – הם חברי הכנסת עפר שלח, אורנה ברביבאי, חילי טרופר, מאיר כהן, יועז הנדל וצביקה האוזר.

"אמרו לנו בעדינות שאין לנו מספיק ניסיון תקשורתי ושהיו המון תקלות בקמפיין הקודם, אז יש החלטה שמי לא מנוסה לא יתראיין, כדי 'לשמור עלינו' וכדי שלא ייווצרו סערות מיותרות", אמר חבר כנסת מהרשימה. בכחול לבן משחררים אישורים לראיונות בעיקר לחברי הכנסת יוצאי יש עתיד, שכבר מנוסים יותר במערכת הפוליטית והתקשורתית, בעוד מדיניות "ההסתרה" היא לחברי הכנסת מ'חוסן לישראל'.

חבר כנסת אחר סיפר: "יש את חוד החנית של הח"כים שמתראיינים לתקשורת, וזה ממרמר מאוד לראות אחרים שנותנים להם בזמן שלא סומכים עליך. מציגים את זה ממקום של לגונן, אבל אני מבין היטב את המסר".  לדברי הח"כים, מי שאינו מצטיין בראיונות מתבקש לעבור לעבודת שטח, ובכך למעשה מסומנים הבדלי מעמדות ברורים בין חברי הכנסת.

גורמים המעורים בנעשה בקמפיין כחול לבן אישרו ל"ישראל היום" כי הופעותיו של ח"כ אבי ניסנקורן בתקשורת עוברות סינון כדי שלא להציג מצג של מפלגת שמאל. כמו כן, הם מאשרים כי פליטת הפה של ח"כ מיקי חיימוביץ' באשר להשארת הגז באדמה גרמה להם נזקים בקמפיין הבחירות הקודם. משני המקרים האלה ומדוגמאות נוספות בכחול לבן הפיקו  לקחים, והתוצאה – הסתרת "הח"כים הבעייתיים".

תגובת כחול לבן: "חברי הכנסת של כחול לבן קייימו בחודש האחרון  218 ראיונות בתקשורת, ועוד עשרות מפגשים עם הציבור. כחול לבן גאה בנבחרת הח"כים המרשימה שלה, שעסוקה בהחלפת השלטון  ב-17 בספטמבר".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *