חכם שלום בקריאה: ״להרבות בתפילה ובאהבת חינם״

אמש לאחר שיעור במעונו, נשא מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן דברים כואבים לנוכח האסונות שפקדו את הדרום ״הקב״ה שופך חמתו עלינו״, וקרא ״הקב״ה מצפה שנאהב איש את רעהו״

בצל המתיחות הקשה בדרום הארץ וטרם כניסתה של הפסקת האש לתוקף לאחר לחימה קשה שקיפדה את חייהם של ארבעה יהודים ביניהם האברך ר׳ פנחס פשווזמן הי״ד, נשא אמש נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן דברים כואבים לנוכח המצב ועורר בדברי חיזוק לכלל ישראל בתום שיעור שמסר במעונו.

בדבריו קרא מרן להתחזק בשלושה דברים. לימוד התורה יותר מהרגיל, תפילה וזעקה ואהבת חינם.

״בעוונותינו הרבים אנחנו קרוב לאלפיים שנה ועדיין הקב"ה שופך חמתו עלינו״, אמר מרן כשקולו נשנק והוסיף ״בשביל שתיפסק הרעה עכשיו במהרה צריך להרבות בתורה שהיא מצילה הרבה. אם יקבל עליו כל אדם ללמוד משהוא שלא רגיל, בשעה שלא רגיל ללמוד זה דבר גדול להציל את עם ישראל, ויאמר בפירוש אני לומד כעת מה שאני לא רגיל לשם הצלת עם ישראל והקב"ה מציל״.

נשיא המועצת עמד בדבריו על צורת התפילה שצריך יהודי להתפלל במצבים קשים כאלו ואמר ״הקב״ה דורש מאיתנו שנצעק אליו. למה אנחנו לא צועקים, יש מצוה לצעוק״, קרא בהתרגשות והוסיף ״את הדברים אמרתי פעם במלחמת ששת הימים וב"ה נגמרה המלחמה מהר״. ״כמה צריך להרבות בצעקה בתפילה ובלימוד תורה ואהבת איש לרעהו״.

הבוקר, יחל זמן קיץ בהיכלי התורה והישיבות כקריאתו של מרן נשיא מועצת חכמי התורה לראשי הישיבות להקדים את פתיחת הזמן כמה שאפשר ולהרבות בלימוד התורה שהיא מגנא ומצלא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *