ח"כ אשר על ההמלצה להדחת הראשל"צ: "מסע ציד שמטרתו לפגוע ברבנות"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר מגיב להמלצת נציב התלונות על שופטים השופט שוהם: "מסע ציד שכל מטרתו לפגוע ברבנות ובמוסד הרבני"

נציב תלונות הציבור על השופטים, שופט בית המשפט העליון בדימוס אורי שוהם, המליץ ללא בושה לוועדה לבחירת דיינים לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, כדיין. את ההחלטה פרסם שוהם, לאחר שלדבריו הראשל"צ התבטא בתקופה האחרונה נגד מערכת בתי המשפט בכלל, ובית המשפט העליון בפרט.

מדובר בהחלטה שהתקבלה לאחר תלונה שהגיש המרכז הרפורמי לדת ומדינה, באמצעות עו"ד אורי נרוב, ובה ציטוטים של הרב יוסף נגד בג"ץ. "אתם יודעים שהבג"ץ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב", אמר הרב יוסף. באותו שיעור הרב תקף את הרפורמים, וקבע כי "הם זייפו את התורה". הוא אף הבהיר כי אין בכוונתו לציית להוראת בית המשפט, "אשבית את כל מערכת המבחנים, יהיה בלגן ורעש וישנו".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף הבוקר (ב') בפתח דיון הוועדה את המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים: "יש חשיבות גדולה בעצמאותו של רב בישראל ובוודאי הרב הראשי בישראל. יש עליה בניסיונות לקריאת תיגר על מעמד הרבנות הראשית, ונציב תלונות הציבור מצא לנכון לבדוק בצורה כזו או אחרת תלונות כלפי נשיא מועצת הרבנות הרב יוסף על דברים אותם הוא מביע הלכתית. אנחנו מצפים שהרב יאמר את דעתו ההלכתית המבוססת, והיא תשמע גם אם מישהו לא אוהב אותה מסיבות כאלו ואחרות. השימוש בדבריו נעשה על-ידי גורמים שלא קיבלו אף פעם את דברי הרבנות הראשית. יש פה מסע ציד שכל מטרתו היא לפגוע ברבנות, במוסד הרבני וברבנים, דעתם ההלכתית תישאר עצמאית".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) בתגובה לדברי השופט (בדימוס) אורי שוהם כנגד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א: ״שוב פעם אחר פעם מבקש מר שוהם להצטרף ללהקת המעודדים של התנועה הרפורמית. רק בשבוע שעבר קובלנה שהגשתי כנגד שופטת שהפרה את פסיקת בג״צ בנוגע לאיזוק במרחב הציבורי נדחתה ואפילו לא בחתימת מר שוהם אלא ע״י עוזרת משפטית. כשמדובר בתנועה הרפורמית הרי שמר שוהם עצמו נעמד דום למתן התייחסות.

לגופו של עניין דברי הרב הם המשך ישיר לעמדת הרבנות הראשית לישראל עוד מאז הקמת המדינה. כדברי הרב הראשי לישראל דאז הרב יצחק הלוי הרצוג זצ״ל ביחס למערכת המשפט בישראל אשר דנה שלא לפי דין תורה *״כל בר בי רב יודע כמה הרעישו אבות העולם החל מהתנאים ועד לאחרוני הפוסקים על ההתדיינות בערכאות של גויים. ומה גדול החילול השם כשמדינת ישראל מסגלת לה ספר חוק ומשפט משל הגוים״.

הציפיה ממי שישב בעבר בערכאה הגבוהה ״לצדק״ כי יראה בעצמו לכבד את עצמאות הערכאה המקבילה והמכהנים בה ולא ישמש לוביסט לתנועה הרפורמית״.

ח״כ ינון אזולאי (ש"ס) בתגובה לדברי השופט אורי שוהם בעניינו של מרן הראשון לציון הגר״י יוסף שליט״א: ״השופט בדימוס שוהם נוהג כמי שמייצג את התנועה הרפורמית הפועלת ללא לאות לסתום את פיותיהם של רבני ישראל. הרב יצחק יוסף שליט״א בדבריו ממשיך את העתקת השמועה ודעת תורה של רבני ישראל מאז ומעולם. זאת התורה לא תהא מוחלפת״.

סגן שר הפנים הרב יואב בן צור: תפקידו של הרב הראשי לישראל הוא לייצג את דעת התורה ולעמוד על משמר ההלכה.

נציב תלונות הציבור אורי שוהם התבלבל, מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף לא יהדהד את דפי המסרים של התנועה הרפורמית אלא ימשיך להפיץ תורה ברבים ולעמוד על משמר ההלכה כפי שמקובלנו מדורי דורות.

נסיון סתימת הפיות שלו הוא מעשה חצוף שפוגע במעמד הרבנים הראשיים ופוגע בעקרונות ההלכה.

אני מחזק את ידי מורנו ורבנו הראשל"צ רבנו יצחק יוסף, שיפוצו מעיינותיו חוצה ללא מורא וללא חת בדרכו של אביו מרן זצ"ל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *