ח"כ גפני החליט להתערב

"אפעל ככל יכולתי בסיוע רה"מ "

יו"ר ועדת הכספים בפנייה לרה"מ ושר האוצר: נקטו בפעולה דחופה כדי למנוע את פיטורי עובדי אל-על על רקע נגיף הקורונה. במכתב נוסף ביקש ח"כ גפני מראשי החברה להמתין עם צעדי הפיטורים. הוועדה צפויה לדון בנושא לאחר השבעת הכנסת

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פנה אמש במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, ובו הוא מציין כי על רקע הירידה בהיקף הטיסות של חברת אל-על, פנו אליו ראשי החברה, ומפנייתם עלה כי החברה דיווחה על הפסדים של כ-30 מיליון דולר בקשר לרבעון הראשון של שנת 2020, מצב בו אין לה מנוס מפיטורי 1,000 עובדים, וצעדים נוספים.

"איום כה חמור של פיטורי עובדים בהיקף כה חריג – פיטורים שתוקפם עלול להיות מידי, או לכל המאוחר בסביבות חג הפסח, מחייב פעולה דחופה מצד המדינה" מציין ח"כ גפני במכתבו.

עוד מוסיף יו"ר ועדת הכספים, כי התבקש מצד חברי כנסת רבים לכנס את הוועדה לדיון בנושא, אך הוא סבור כי כינוס זה נכון יהיה לקיים רק לאחר כינון הכנסת ב-16 לחודש. יחד עם זאת מציין ח"כ גפני, כי נוכח כך שמדובר בבעיה משמעותית שנוצרה בעקבות החלטות נכונות שהתקבלו סביב נגיף הקורונה, הוא מבקש מרה"מ ושר האוצר למצוא את הדרך לסייע לחברה.

כך חותם גפני, בבקשה מהשניים: "אודה לכם אם תנקטו בכל אמצעי מיידי אפשרי כדי להושיט את העזרה הכלכלית הנדרשת על מנת שיימנעו פיטורי עובדים מחד, ומאידך יישמר האינטרס של המדינה בהמשך פעילותה של חברת אל-על".

במכתב נוסף ששלח לראשי חברת אל-על, מציין יו"ר ועדת הכספים כי הוא מבין את הקשיים, אך מבקש מהם להמתין עם צעדי הפיטורים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אפעל ככל יכולתי בסיוע רה"מ ושר האוצר על מנת לסייע לעובדי אל-על, מדובר במצב שנכפה על החברה ויש לפעול לסייע לה, העובדים לא צריכים לשלם את המחיר. אכנס את ועדת הכספים לדיון בנושא מיד לאחר השבעת הכנסת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *