ח"כ יעקב אשר: "יש לדאוג שש"ס לא תגיע למצב שלא תעבור את אחוז החסימה"

בראיון הבוקר ב'קול ברמה' אמר ח"כ יעקב אשר מ'דגל' כי "אחדות זה דבר חשוב ומבורך, אך מי שירצה להיות חלק מהמפלגה החרדית המאוחדת, יצטרך לקבל את מרותן של אחת משלוש מועצות גדולי התורה"

בראיון לנועם זיגמן הבוקר ב'קול ברמה', התייחס ח"כ יעקב אשר ליוזמת אחדות המפלגות החרדיות ואמר: "ביוזמת האחדות יש קצת אמת וקצת ספינים, אבל בהחלט יש כוונה כזו ורצון מצד הרבנים. זהו נושא חיובי שאסור לדחות אותו, אבל הדרג הפוליטי עדיין לא עוסק בזה.

הח"כ הוסיף ואמר: "נעשה סקרי עומק מקצועיים כדי לבדוק היטב את הכדאיות של המהלך. צריך לוודא שלא נפסיד מצביעי ש"ס פוטנציאלים שירתעו מהאיחוד, ומצד שני לדאוג שש"ס חלילה לא תגיע למצב שלא תעבור את אחוז החסימה.

"אחדות זה דבר חשוב ומבורך, אבל אסור לשכוח שהמטרה הפוליטית זה להשיג יותר מנדטים, בכדי להתקדם נהיה חייבים לעשות סקרי עומק מקצועיים כדי להיות בטוחים שהכח הפוליטי גודל ולא פוחת כי זו מטרת הבחירות".

אלי ישי והפלג בחוץ? בראיון הבהיר אשר כי "מי שירצה להיות חלק מהמפלגה החרדית המאוחדת, יצטרך לקבל את מרותן של אחת משלוש מועצות גדולי התורה של דגל, אגו״י או ש״ס.

"הכח של האחדות זה הכפיפות המוחלטת לדעת תורה, אנחנו לא כמו המחנ"צ או מפלגות אחרות שאצלם יש חיבורים שבאים מאינטרסים שמשתנים כל יום. האחדות שלנו תלויה בקבלת המרות של ההנהגה הרוחנית שלנו".

בהתייחס ליהדות התורה אמר כי יהדוה"ת תצא מאוחדת בכל מקרה לבחירות האלה, לא נרוץ בנפרד. מתנהל מו״מ בין המפלגות, ואני מעריך שבימים הקרובים נוכל לצאת לציבור עם הבשורה על איחוד מלא ביהדוה"ת. בעבר הלכנו יחד עם חריקות, הפעם מדובר על שוויוניות אמיתית".

בראיון התייחס גם לחוק הגיוס ואמר: "למיטב ידיעתי היום משרד המשפטים מגיש בקשה לבג״ץ לתת ארכה נוספת לחקיקת חוק הגיוס כדי שלא נישאר במצב שבו בחורי הישיבות עוברים על החוק".

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. קודם שידאג שדגל תעבור את אחוז החסימה. סתם פתאום בוער להם להתאחד עם אגודת

    ישראל. הם יודעים שאם רצים בנפרד אגודת ישראל תצא הרבה יותר חזקה מדגל שמיצתה את כל כוחה (מקסימלית) בבחירות העירוניות לעומת אגודת ישראל שתלך לבד אוהו כמה תגדל ותעבור את דגל.
    החברים של שס שוכחים את עצמם ורק דואגים לדרעי משום שהוא החבר של יענקי שמנהיג היום את היהדות החרדית הספרדית והליטאית. לא, לא את החסידית שיש לה כוח מעצמה. מסכן יהיה יענקי אחרי ה120 של סבא שלו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב