ח"כ משה גפני באולטימטום: ביטול עליית המחירים במעונות ,או עצירת התקציבים למשרד הרווחה

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: דורשים מענה שיביא לביטול עליית המחירים, עד למענה כזה נעצור את התקציבים למשרד הרווחה"

דו"ח מכון המחקר והמידה של הכנסת: "ככל שההכנסה לנפש נמוכה יותר, העלייה בתשלומי ההורים הייתה גבוהה יותר".

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה הבוקר דיון בנושא "ייקור שכר הלימוד במעונות ובמשפחתונים". שהתקיים במסגרת הצעה דחופה לסדר-היום של חברי הכנסת יעקב אשר, אורלי פרומן ומיכאל מלכיאלי.

חברי הוועדה מתחו ביקורת קשה על משרדי הרווחה והאוצר על הקיצוץ בכספי המעונות המפוקחים והעלייה במחירים להורים.

נוכח הדברים ציין נציג משרד הרווחה: "אנחנו מנסים לעשות את המיטב שהפגיעה בשכבות החלשות, 3 עד 5 תהייה הכי נמוכה. בתוך המסגרת הזו, נפרסם בימים הקרובים דרגות סבסוד מעודכנות, כך שתהייה פגיעה מינימלית בשכבות החלשות. זה יחול רטרואקטיבית. אם התוספת הכי גבוה בטבלה הייתה 142 ₪, העלות החדשה תהיה פחות מ-100 ₪, תהייה דלתא של 50 ₪".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "יש העברה גדולה של משרד הרווחה בקיצוץ הרוחבי, אני לא אביא את זה לדיון. אני רוצה תשובה לשאלה המאוד פשוטה, למה אי אפשר לתת מענה לפגיעה הקשה הזו באוכלוסייה החלשה ביותר?! אנחנו דורשים שהקיצוץ ימומן בדרכים אחרות, ותמצאו דרך למנוע את עליית המחירים במעונות. אנחנו מבקשים תשובה תוך שבוע".

על פי נתוני משרד הרווחה שמובאים בדו"ח חדש של מכון המחקר והמידע של הכנסת שנכתב ע"י הכלכלנית אילנית בר והוצג בדיון, בשנת תש"פ יפעלו ברחבי הארץ 2,362 מעונות, גידול של כ-5% ביחס לשנת תשע"ח בה פעלו 2,247 מעונות יום.

מניתוח ההפרש בתשלומי ההורים במסגרות המפוקחות בין שנת תשע"ט לשנת תש"ף, שהובא בדו"ח, עולה כי בשנת הלימודים הנוכחית חלה עלייה בהשתתפות ההורים בשכר הלימוד החודשי בכל המסגרות שבפיקוח באופן הבא: במעונות יום בניהול מלכ"ר חלה עלייה בסכום של 114-108 ש"ח בחודש בתשלומי הורים עבור ילד ועלייה של 142-123 ש"ח בחודש בתשלומי הורים עבור תינוק בדרגות 15-3 (פרט לדרגות 12-11 בהן אין סבסוד ממשלתי). ככל שההכנסה לנפש נמוכה יותר, העלייה בתשלומי ההורים הייתה גבוהה יותר. עם זאת חשוב לציין, כי שיעור השתתפות של הורים בעלי הכנסה קטנה יותר מתוך סך שכר הלימוד נמוך יותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *