חמינאי מתגרה שוב: "מעצמה שחצנית קיבלה סטירה"

מנהיג אירן האייתוללה עלי חמינאי ממשיך להתגרות בארצות הברית בתגובה לחיסולו של מפקד משמרות המהפכה. הבוקר (שישי) הוא התרברב ואמר כי "הקל עומד לצד האירנים

מנהיג אירן האייתוללה עלי חמינאי ממשיך להתגרות בארצות הברית בתגובה לחיסולו של מפקד משמרות המהפכה. הבוקר (שישי) הוא התרברב ואמר כי "הקל עומד לצד האירנים. לדבריו, "העובדה שיש לאירן את הכוח לסטור בפניה של המעצמה היהירה מראה שהאל תומך בנו".

המנהיג העליון השתתף, בצעד חריג ויוצא דופן בתפילות יום השישי בטהרן, לראשונה מזה 8 שנים.

"ההתנקשות בסולימאני היא בושה לארצות הברית", אמר חמינאי בפתח דבריו. "הליצנים האמריקנים שאומרים שהם תומכים באירן משקרים. סולימאני היה המפקד החזק ביותר של ההתנגדות באזור. מיליונים באירן ואלפים בעירק התאבלו עליו".

"כשארצות הברית הרגה את סולימאני, היא הראתה את אופייה הטרוריסטי", הוא אמר. על הפלת המטוס האוקראיני והריגת 176 הנוסעים אמר חמינאי: "זהו מקרה טראגי ועצוב מאוד. המחאות על התרסקות המטוס נועדה להאפיל על ההתנקשות בסולימאני. אויבי אירן משתמשים בסיפור הפלת המטוס כדי להחליש את משמרות המהפכה"‎‎.

לסיום, מתח ביקורת חריפה על המעצמות שחתומות על הסכם הגרעין: "הן לא יצליחו להוריד אותנו על הברכיים, גם ארצות הברית לא יכולה. צרפת, בריטניה וגרמניה משרתות את האינטרסים של ארצות הברית". לדבריו, לא ניתן לסמוך על שלוש המדינות הללו, שעוררו מחלוקת בנושא הגרעין‎.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *