חשיפת 'אקטואליק': בצה"ל מבטיחים לאטום את המנהרה שמובילה מהכפר הערבי למודיעין עילית

לפני מספר חודשים חשפנו כאן כי שלושה פלסטינים חדרו בליל שבת מהכפר בילעין לשכונת נאות נאות הפסגה במודיעין עילית דרך מנהרה (שמשמשת כמי ניקוז בימות הגשמים) שחוצה את הוואדי. הגניבות בשכונה הולכות ומתגברות, הערבים ממשיכים לנהור דרך המנהרה, כעת, לאחר פניות רבות מבטיחים בצה"ל לאטום את המנהרה שיכולה להוות סיכון ביטחוני עבור תושבי מודיעין עילית. וכיצד הגיב גוטרמן?

לפני מספר חודשים חשפנו כאן כי שלושה פלסטינים חדרו בליל שבת מהכפר בילעין לשכונת נאות נאות הפסגה במודיעין עילית דרך מנהרה (שמשמשת כמי ניקוז בימות הגשמים) שחוצה את הוואדי. כעת, לאחר פניות רבות מבטיחים בצה"ל לאטום את המנהרה שיכולה להוות סיכון ביטחוני עבור תושבי מודיעין עילית

על פי טענות תושבים, השלושה פרצו לאחד הבתים, גנבו כסף, וחזרו בשקט בשקט אל הכפר מבלי שאיש יבחין בהם. בתחילה חשדו בשכונה כי מדובר בשבבאניקים, אך לאחר בדיקה מעמיקה התגלה מוט ברזל שמכסה את המנהרה שמגיעה עד פאתי הכפר בילעין. אחת השכנות העידה כי היא הבחינה בערבים נמלטים (בתוך שניות) באמצעות החשיכה אל פתחת המנהרה.

בשכונה התריעו מפני מחבלים שיכולים לחדור ללא כל בעיה אל העיר. אחד התושבים אומר בשיחה ל'אקטואליק' כי כל מחבל יכול להגיע אל הכפר בכל רגע שיחפוץ ויחטוף ילדים או יבצע מעשי טרור.

אותו תושב תיעד את הפתח שממנו מוליכה המנהרה לאיזור הכפר הערבי שם ניתן להיכנס ולצאת ללא כל בעיה. בצבא טרם טיפלו בבעיה שמהווה מחדל חמור לאור השמירה הצבאית ההרמטית סביב העיר מודיעין עילית. חיילים שהגיע למקום החלו לבדוק את הפרצה.

שקיות תה בערבית

מאז אירעו בשכונה מספר מקרי גניבות, ובשכונה ליד, גרין פארק, הציתו  אלמונים את ספרי התורה של חסידות באיאן, במשטרה לא עלו עד עתה על קצה חוט, והיו כאלו שטוענים כי הגנבים הגיעו בכלל מהמנהרה. ל'אקטואליק' נודע כי מאז הפרסום הגיע לשטח גורם צבאי בכיר שבחן את טענות התושבים והורה לטפל במחדל. יש לציין כי תושבים תיעדו במקום שקיות תה שעליהם מתנוסס כיתוב בערבית. תושבים טוענים כי ראש העיר גוטרמן היה בהלם כאשר נודע לו על כך שאין דרך למנוע את כניסתם הערבים לשכונה. דוברו של ראש העיר לא הגיב.

פניתי לדובר צה"ל. זה מנחם מאתר 'אקטואליק'. במודיעין עילית יש פרצה ליד גדר ההפרדה. מנהרת ביוב שממנה יוצאים כל יום פלסטינים ללא בידוק ויכולים לבצע מעשי טרור. תושבים שאיתם שוחחתי מדווחים על מספר גניבות שאירעו בשכונה ליד המנהרה וחוששים כי השלב הבא יהיה מעשה טרור.

מנהרת הביוב

לאחר מספר שעות חזר אלי דובר צה"ל והבטיח לבדוק את הסיפור. כעבור מספר שעות הוא שיגר את התגובה הבאה:

תגובת דובר צה"ל: "מעביר המים שבמודיעין עלית נפתח על מנת לאפשר את זרימת המים ולמנוע הצטברות של מי ביוב וקריסה של המכשול. מעביר המים נפתח בהתאם להערכת המצב ע״י הגורמים הרלוונטיים. השטח מתוגבר על ידי כוחות ותצפיות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *