חשש כבד: חצי מיליון מובטלים בתחילת 2021

"חגי תשרי עלולים להפוך לימים נוראים למאות אלפי אזרחים שיהפכו למובטלים"

חשש כבד מפני כמות גדולה של מובטלים בתחילת 2021. כך מעריכים במשרדי הממשלה הכלכליים והחברתיים.

בימי משבר הקורונה גדל מספר מחוסרי העבודה והגיע לשיא באפריל, עם 27.5% מחוסרי עבודה. כרבע מיליון היו מפוטרים, ועד קרוב למיליון בחופשות ללא תשלום.

מספר מחוסרי העבודה, מגיע עתה לכ-950 אלף. המשמעות של יותר מ-450 אלף מובטלים בסוף השנה היא אבטלה דו־ספרתית של 10%, ושל חצי מיליון מובטלים אף יותר מ-11%.

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי, השמי ביקורת חריפה נוכח המצב ואמר: "הממשלה חייבת לחשב בדחיפות מסלול חדש, אחרת, עם חצי מיליון מובטלים שאין להם לאן לחזור פשוט נתנגש בקרחון. מערכות הרווחה לא מסוגלות לקלוט כה הרבה עניים חדשים. הירידה מ-25% אבטלה ל-10% תהיה איטית ומדורגת, ולכן על הממשלה לקדם תוכנית שמצד אחד תבטיח את הקיום ולא תיתן להם ליפול להבטחת הכנסה, ומצד שני תשתמש בתמריצים אגרסיביים יותר להשתלבות בהכשרה מקצועית ובתעסוקה. אך בכל מקרה אין מנוס כרגע מהארכת החל"ת לאותה הקבוצה".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר כי: "המבחן המשמעותי של הממשלה הוא ההיערכות לחגי תשרי, שעלולים להפוך לימים נוראים למאות אלפי אזרחים שאין להם לאן לחזור ויהפכו למובטלים בעל כורחם. הם עלולים להידרדר לחיים הקשים של מקבלי הבטחת הכנסה, ותהליך מתמשך כזה יכול לקבוע תרבות של אבטלה, שהיא מחלה מסוכנת כלכלית וחברתית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *