טיפוח עור הפנים מפירות העונה

הפירות הם החברים הכי טובים שלנו בימים רגילים – וכמובן אם אפשר לשדרג את טיפוח הפנים להשגת טיפול קוסמטי, יעיל משלנו, ריכזנו עבורכם מקבץ סגולות ויתרונות של פירות העונה לטיפוח הפנים

בספר "בשמים ותמרוקים בימי קדם" של הארכיאולוגית מיכל דייגי־מנדלס, מציינת הסופרת כי העדויות הקדומות ביותר על תעשיית התמרוקים הגיעו אלינו ממצרים הפרעונית. לדבריה, עדויות בכתב וציורים של חיי היומיום שנחשפו על קירות קברים ובמגילות פפירוס — ממחישים היטב את טכניקות היופי של העולם העתיק ומעידים שטיפוח הפנים היה שכיח ביותר כבר בימי קדם. גם ביוון ההלניסטית וברומא הביזנטית נהגו נשים לכסות את פניהן במהלך הלילה ב"מסיכות יופי" שהכילו תערובות שונות של פירות וירקות.
חומצות הפירות (אלפא-בטא-הידרוקסיליות) על אף שהיו ידועות מקדמת דנ"א הוכנסו לשימוש לטיפול בהזדקנות העור רק בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90, תחילה כתכשירים לביצוע קילוף על ידי רופאים מוסמכים ולאחר מכן בריכוזים נמוכים יותר, כמרכיבים של תכשירים קוסמטיים.
"מגוון הפירות הארץ-ישראלי עשיר בשפע של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות ונוגדי חמצון, ולהם סגולות ריפוי חשובות ההופכות אותם למרכיב בתכשירי הטיפוח", "רימונים, ענבים, אשכוליות ולימונים, הם רק חלק קטן ממגוון הפירות המככבים בתכשירי הטיפוח והקוסמטיקה המובילים כיום".
6 פירות העונה שיעשירו לך את עור הפנים:
פירות העונה
קיווי – "ויטמין C הוא מולקולה חיונית לייצור רקמת הקולגן, שהיא התשתית האלסטית שעליה מתוח עורנו", הויטמין הזה חיוני לייצור חומצה היאלורונית, האחראית לכך שעורנו תפוח ומלא, והוא גם אחד מהחומרים היחידים בעולם שהוכחו כמתקנים נזקי גיל ושמש. בנוסף מכיל הקיווי כמות נכבדת של ויטמין A – שלו תפקיד חשוב בשמירה על עור רך וחלק".
"הוויטמין שבקווי מעכב יצירה בלתי מבוקרת של מלנין מספק הגנה אנטי אוקסידנטית ולכן יעיל גם להבהרת העור. בשימוש חיצוני נספג הוויטמין לעומק העור ומשום שהקיווי מרוכז גם באינזמים בכוחו לעורר פעילות שתכליתה לחדש את העור".
רימון – "שמן זרעי הרימון נודע כאחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר בטבע. הוא מחזק את קרומי התאים, מפחית קמטים וקמטוטים, מסייע לחיזוק ולמיצוק העור ובעל יכולת הבהרה".
בננה – בארצות הברית בננות הן להיט קוסמטי כבר עשרות שנים, כך מדווחים מגזיני נשים אמריקניים. ויש גם סימוכין מדעיים: בננות עשירות בוויטמינים שהם בעלי השפעה על ריפוי פצעונים, תורמים להרגעת מצבי דלקת ואדמומיות בעור, כמו אחרי חשיפה לקרינת שמש.
קוקוס – "שמן הקוקוס מוערך מאד בריפוי ההודי העתיק הנקרא "אירוודה", השמן ידוע בתכונות המקררות שלו המאזנות מצבים דלקתיים שהן הסיבה המרכזית למגוון בעיות עור שכיחות כגון: הזדקנות מוקדמת, אקנה ורגישיות שונות. השמן מגביר את אלסטיות העור, השומנים הרווים שבו מסייעים להחלקת מרקם העור ומונעים יובש והוא מכיל חלבונים המסייעים בתיקון ושיקום תאי העור. השמן מכיל גם חומצה קפרילית וחומצה לאורית שהינן אנטימיקרוביאליות ואנטיבקטריאליות השומרות על סביבת עור בריאה.
דובדבנים – עשירים בפלאבונים, סידן ואשלגן ומסייעים לחיזוק סיבי הקולגן. מכילים מלטונין הידוע בשם הורמון הנעורים כמסייע בהאטת הזדקנות העור.

אננס –  תמצית טבעית של פרי האננס מכילה שפע ויטמין C וברומלין – אנזים עיכול העוזר לקלף תאי עור מתים. הברומלין מסיר בעדינות תאי עור מפני השטח – יש לו השפעת מקלפת עדינה התורמת לעור חלק, בהיר ורך יותר. בנוסף נודעת לאננס יכולת בחיזוק השיער והציפורניים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *