טיפים מיוחדים: כך תנהלו את כרטיס האשראי

אי פעם חשבתם כמה פעמים אתם מוציאים את האשראי מהכיס? השימוש בכרטיסי האשראי הוא לרוב לא מבוקר, האשראי נמצא עלינו כמעט כל היום וזמין לכל קניה. איך אפשר להתנהל נכון עם כרטיס האשראי?

ניהול הוצאות בכרטיס אשראי

אי פעם חשבתם כמה פעמים אתם מוציאים את האשראי מהכיס? השימוש בכרטיסי האשראי הוא לרוב לא מבוקר, האשראי נמצא עלינו כמעט כל היום וזמין לכל קניה. איך אפשר להתנהל נכון עם כרטיס האשראי?

הגבלת אמצעי תשלום

רוב האנשים היום מחזיקים בלפחות שלושה כרטיסי אשראי שבכל אחד מהם קיימת מסגרת שונה. חלק מהכרטיסים יהיו בנקאיים וחלקם יהיו חוץ בנקאיים. הדרך הטובה ביותר לשמור על סדר נכון של הוצאות בכרטיסי האשראי הוא לצמצם את מספר הכרטיסים אותם אתם מחזיקים. ישנה גם דרך חלופית שהיא לא פחות טובה. חלקנו מחזיקים בכרטיסי אשראי המקנים לנו הטבות והנחות במקומות מסוימים. עשו לעצמכם סדר, אם יש לכם כרטיס הנחה, השתמשו בו אך ורק לחנות המיועדת לה, בכל יתר הזמן שמרו את הכרטיס בחדר. בנוסף, נסו לעקוב אחרי הכרטיסים שלא משמשים אתכם ביום יום ובדקו האם באמת משתלם לכם להחזיק בהם.

צמצום מסגרת הכרטיס

בכל כרטיס אשראי יש מסגרת כזאת או אחרת אותה קבע הבנק או חברת האשראי. בכדי להפחית בהוצאות צמצמו את מסגרת האשראי כך שסך כל מסגרת הכרטיסים ביחד לא יעברו את ההכנסות שלכם. בדרך זו תוכלו לוודא שלא תגיעו למינוס. יש לזכור, על חלק מהכרטיסים אתם משלמים דמי חבר. בנוסף, כאשר אתם מגיעים לגירעון שלילי בחשבון הבנק שלכם אתם משלמים ריבית. יש לוודא מהי הריבית אותה אתם משלמים ומהו סכום הכסף אותו אתם משלמים על דמי חבר בכל אחד מכרטיסי האשראי.

אפליקציות

בעידן של היום כל חברת אשראי או בנק מעניקים שירות ללקוחות שלהם גם דרך האפליקציות. בעזרת האפליקציות תוכלו בכל עת לבדוק מהו המצב בחשבון שלכם וכמה הוצאות היו לכם עד היום מכל כרטיס אשראי. עם פיקוח נכון ומעקב אחרי האפליקציה תוכלו לשמור על מינון נכון של הוצאות בכרטיס האשראי. כמו כן, יש בחלק מהחברות שירותי SMS, שירות זה מדווח לכם בכל פעם שבוצעה עסקה מהאשראי שלכם. בצורה זו גם תוכלו לעקוב אחרי ההוצאות שלכם וגם לוודא שבאמת אתם ביצעתם את הרכישה.

תשלומים

על תשלומים בכרטיס אשראי ייתכן שתחויבו בריבית. מאוד מפתה לבצע עסקה יקרה ולשלם עליה מחיר מזערי בכל חודש אך בחישוב כולל סביר להניח שאתם משלמים הרבה יותר. גם אם החלטתם לבצע עסקת תשלומים, היזהרו מלהעמיס על כרטיסי האשראי עסקאות מרובות של תשלומים. השתמשו בעסקאות תשלומים רק עבור מוצרים שאין לכם ברירה אלא לרכוש בתשלומים. עסקאות כמו קניות בסופר, ביגוד וכדומה… עדיף שיהיו מבוצעות בתשלום אחד בכדי שלא להעמיס על החודש הבא וזה שאחריו.

רכישות באינטרנט

רכישות באינטרנט יכולות להיות מאוד זולות ומפתות, אנו הצרכנים רוכשים בכמויות גדולות דרך אתרי האינטרנט השונים. גם בזמן שאתם רוכשים באינטרנט יש לעשות זאת נכון, לקנות רק מה שאתם צריכים ולא לבצע עסקאות באתרים לא מאובטחים. בנוסף, יש לבדוק שמספר הכרטיס והתוקף לא נשמרים באתר באופן אוטומטי.

לסיכום

האשראי הוא אמנם מאוד שימושי, מאוד זמין ונוח לנו אך עם התנהלות לא נכונה אנחנו יכולים להגיע לגירעון שלילי משמעותי בחשבון הבנק שלנו שאליו מתווספות ריביות על ריביות. הימנעו משימוש לא אחראי בכרטיסי האשראי, נסו להשתמש בכרטיס אחד או שניים להוצאות שלכם. הישארו עם יד על הדופק ובדקו אם ההתנהלות שלכם נכונה. אם יש ברשותכם כרטיסי אשראי המיועדים להנחות, השתמשו בהם אך ורק לחנויות המקנות לכם את אותה הנחה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *