טקס יום השואה באו"ם: ״האדישות היא אויב האנושות״

האו״ם ציין את יום השואה הבינלאומי בטקס מיוחד בעצרת הכללית בו נאמו מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, ושגריר ישראל לאו״ם, דני דנון.

האו״ם ציין היום (ב') את יום השואה הבינלאומי בטקס מיוחד בעצרת הכללית בו נאמו מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, ושגריר ישראל לאו״ם, דני דנון.

את נאומו פתח המזכ״ל גוטרש בגינוי תופעת האנטישמיות המתגברת בעולם ואמר כי ״האנטישמיות לא רק חזקה, אלא הולכת ומחמירה ואנחנו חייבים לעמוד נגדה״.
״אנו חוזרים ומחזקים את נחישותנו להילחם בשנאה שעדיין מכה את עולמנו ויש צורך יותר ויותר שנשמיע זעקה כנגדה״.
״היכן שיש אנטישמיות, אף אחד לא בטוח״ הוסיף.

השגריר דנון אמר בנאומו כי ״כאשר קריאות לא פוסקות להשמדת ישראל נמצאות על בתי כנסת, על קברים ועל טילים איראנים, היהודים ברחבי העולם מתקשים להרגיש בטוחים. לא עוברת שנה אחת ללא אירועים אנטישמיים, כתוצאה מכך שהעולם בוחר באדישות״.
השגריר דנון התייחס לאדישות של הקהילה הבינלאומית מול האנטישמיות המודרנית ואמר ״האדישות היא אויב האנושות. היא מאפשרת למדינה חברה באו״ם לפתח נשק גרעיני בזמן שמטרתה הגלויה היא להשתמש בו להשמדת מדינת היהודים".
״העם היהודי והמדינה היהודית יישארו חיים, חזקים ונחושים לנצח ויהיו חלק מעידן שלא ייגמר״ סיכם השגריר.

אינג׳ ארובכר, ניצולת שואה ממחנה טרזין, נשאה גם היא דברים בטקס ואמרה כי ״תקוותי, רצוני וחלומי הוא שכל ילד יגדל ללא רעב וללא דעות קדומות. התרופה לשנאה היא החינוך, לעולם לא עוד אנטישמיות. אני מתחננת בפני העולם״.

לאחר הטקס בעצרת, ערכה משלחת ישראל לאו״ם, בשיתוף עם המשלחות של פרו ופורטוגל, אירוע לפתיחת תערוכה המוקדשת לדיפלומטים חסידי אומות עולם. באירוע השתתף מזכ״ל האו״ם ובני משפחותיהם של דיפלומטים שהוכרו כחסידי אומות עולם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *