טראמפ איבד את אריזונה, וכעת מנסה את כוחו במאבק משפטי חסר סיכוי

בעוד התקשורת  הכתירה את ביידן כנשיא, טראמפ מסרב להודות בתבוסתו ודורש ספירה חוזרת במדינות המתנדנדות

שבוע וחצי לאחר הבחירות בארצות הברית והמשקיפים בתפוח הגדול מתבררים כבני אדם הכי עצלנים ביקום כולו. בכל יום נספרים באיזור ה-2000 קולות במדינות המפתח- ובכך מתקשים לסיים את הספירה המתישה. הפער ברמה הארצית בין המועמדים עומד על כחמישה מיליון קולות – כשביידן השיג כ-77 מיליון קולות וטראמפ כ-72 מיליון.

בעוד התקשורת הכתירה את ביידן כנשיא, טראמפ מסרב להודות בתבוסתו ודורש ספירה חוזרת במדינות המתנדנדות. טראמפ טוען לניצחון בפנסילבניה, ג'ורג'יה, אריזונה, צפון קרוליינה ונבדה. כמו כן, טראמפ דורש ספירה חוזרת בוויסקונסין ובג'ורג'יה.

רשת ision Desk HQ הכריזה על ביידן כמנצח באריזונה (11 אלקטורים), הפער עומד על 11,635 כשנשארו 24,738 קולות לספור – והסיכוי של טראמפ לזכות שם אפילו לא קלוש.

לאחר ספירת 99% מהקולות בפנסילבניה, ביידן מוביל עם 49.8% מהקולות, לעומת טראמפ שקיבל 49%. מעל 55 אלף קולות.

בפנסילבניה, טראמפ מעלה טענות נגד החלטה של בית המשפט העליון, שמאפשרת לוועדת הבחירות לקבל הצבעות שנשלחו בדואר, עד שלושה ימים לאחר יום הבחירות, כל עוד התאריך המוטבע עליהן הוא יום הבחירות.

בג'ורג'יה, ביידן מוביל ב-14 אלף קולות לאחר שספרו 99% מהקולות, ביידן השיג 49.5% מהקולות, לעומת טראמפ שעומד על 49.2%. טראמפ טוען שלא התאפשר למשקיפים מטעמו לפקח כראוי על ההליך, אך בית המשפט דחה את טענותיו, אולם שם, על פי חוקת המדינה תתקיים ספירה חוזרת.

גם באריזונה, טראמפ טוען להטייית הקולות, אולם שם נראה כי בדרך להפסד של אלפי קולות ועל פי חוקת המדינה רק בהפסד של 200 קולות ניתן לערוך ספירה חוזרת. בצפון קרוליינה, טראמפ מוביל עם 50% לעומת 48.7% לביידן, אולם כבר שבוע לא ספרו שם את הקולות.

כך או אחרת, הסיכוי של טראמפ לזכות בהליך המשפטי הוא קלוש, למרות שהשופטים שעשויים להכריע הם פרו רפובליקנים, הם יתקשו להכריע לטובתו של טראמפ לאור הפער המתעצם בין ביידן לטראמפ במדינות המפתח, ונראה כי רק הפסד רשמי באריזונה יוריד אותו מן העץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *