יום היסטורי לישראל: טראמפ סיפח את השטחים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג הערב במסיבת עיתונאים בבית הלבן לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו את תכנית השלום המתגבשת למזרח התיכון, ישראל תקבל הסכמה אמריקנית להחלת ריבונות נרחבת כבר בימים הקרובים, טראמפ הצהיר שלא יגרש אף יהודי, ישראל תקבל הכרה אמריקנית והחלה של החוק הישראלי בבקעת הירדן וצפון ים המלח

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג הערב במסיבת עיתונאים בבית הלבן לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו את תכנית השלום המתגבשת למזרח התיכון, ישראל תקבל הסכמה אמריקנית להחלת ריבונות נרחבת כבר בימים הקרובים, טראמפ הצהיר שלא יגרש אף יהודי, ישראל תקבל הכרה אמריקנית והחלה של החוק הישראלי בבקעת הירדן וצפון ים המלח, עם זאת ישראל תכנס להקפאה בחלק מהשטחים.

בנוסף, .ישראל מקבלת הכרה אמריקנית בהחלה לאורך זמן של שטחים בעוטפים את היישובים ומאפשרים את התפתחותם. כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, יבוטל בפעם הראשונה מאז 67' הממשל הצבאי על האזרחים שחיים ביו"ש.

רוב המאחזים הבלתי מורשים נכללים בשטח שיצורף לישראל ועל כן יישארו במקומם. ארה"ב מכירה בריבונות הישראלית בירושלים. בירת מדינת פלסטין העתידית תהיה במזרח ירושלים. כמו כן, לפלסטינים יינתנו 4 שנים למו"מ להקמת מדינה. 50 מיליארדים יושקעו במדינה הפלסטינית העתידית.

עשיתי רבות לישראל", אמר טראמפ בפתח נאומו. "העברתי את השגרירות האמריקנית לירושלים, הכרתי בגולן כשטח ישראל והרי הגיוני שעלי לעשות הרבה גם למען הפלסטינים, אחרת זה לא יהיה פייר. אני רוצה שהדיל הזה יהיה גדול עבור הפלסטינים, יש להם הזדמנות היסטורית להשיג מדינה עצמאית, שאף פעם לא הייתה להם.

הפלסטינים איבדו את האמון שלהם אחרי ניסיונות העבר. אבל המפה של התכנית תכפיל את השטח הפלסטיני ותבטיח בירה פלסטינית במזרח ירושלים שארה"ב תפתח בה שגרירות. אף ישראלי ואף פלסטיני לא ייעקר מביתו. יוכלו לעלות בשללוה להר הבית ולהתפלל בו. יושקעו 50 מיליארד דולר במדינה הפלסטינית".

הנשיא אמר עוד: "היום אנו עושים צעד גדול לקראת שלום. אנשים צעירים במזרח תהיכון מוכנים לעתיד מלא תקווה משום שהאסלאם הקיצוני הוא האויב של כולם. אתמול נפגשתי עם רה"מ ועם אדם נוסף שעובד קשה להפוך לרה"מ. שני המנהיגים הביעו את הסכמתם למאמץ זה מה שמוכיח שישראל רוצה שלום והשלום עולה על כל פוליטיקה.

"ביקרתי את ישראל והייתי מאוד מרוגש ונדהם ממה שהם בנו בניגוד לכל הסיכויים, ישראל היא דמוקרטיה משגשגת, היא אור לגויים, מקום קדוש והבטחה אלוהית לעם היהודי שלעולם לא תשובה התקופה האפלה של ההיסטוריה".

"נפגשתי גם עם הנשיא הפלסטיני עבאס שאמר שגם שלפלסטינים מגיעים חיים טובים יותר, הם לכודים במעגל של עוני וטרור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *