טראמפ בעצרת האו"ם: אירן מממנת הטרור הראשית

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס בעצרת האו"ם בניו יורק שנערכת בהשתתפות מנהיגי העולם למתיחות עם איראן ולסיכוי לפתרון מדיני

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס בעצרת האו"ם בניו יורק שנערכת בהשתתפות מנהיגי העולם למתיחות עם איראן ולסיכוי לפתרון מדיני ואמר כי "אנו בעידן של מחלוקת בין אלו שרוצים לשלוט על אחרים ואלו שרוצים לשלוט בעצמם. אם אתם מבקשים חופש, גלו גאווה בעמכם, אם אתם רוצים שלום – אהבו את האומה שלכם. מנהיגים חכמים מחפשים תמיד את טובת עמם. העתיד שייך לפטריוטים ולא לגלובליזם"

‎נשיא ארה"ב הבהיר כי הוא "מצפה מכל האומות שימלאו את חלקן במלאכת השמירה על הביטחון". טראמפ התלונן על כך שארה"ב ממלאת חלק גדול מדי, לדבריו, בשמירה על הביטחון העולמי ומוציאה יותר מדי כספים על מנת לשמור עליו. מבחינה כלכלית תקף טראמפ את סין ואמר כי "ארגון הסחר העולמי צריך שינויים עצומים" וכי "אסור להרשות שהכלכלה השניה הגדולה בעולם תוגדר כלכלה מתפתחת". הוא הבהיר כי לא יקבל עסקת סחר גרועה עם סין וכי ימשיך להגן על האינטרסים האמריקניים.

לאחר מכן עבר טראמפ לדבר על אירן: "היא המממנת הראשונה של הטרור", קבע טראמפ. "היא מבעירה אש בתימן ובסוריה, היא מנסה להשיג נשק גרעיני – אנחנו לא ניתן לזה להתממש".

לדברי טראמפ "בתגובה למתקפה על מאגרי הנפט הסעודיים, הגברנו את הסנקציות וכל המדינות צריכות לפעול כאן. במשך 40 שנה העולם שמע את מנהיגי אירן מתלוננים על הבעיות שהם יצרו בעצמם, אנטישמיות, אנטי אמריקנות – ההגדרה של ישראל כסרטן – אמריקה לא תקבל כאלו התבטאויות.

"סוף סוף מדינות המזרח התיכון מחפשות פתרון כלכלי. לכן צריך לפעול לנורמליזציה בין ישראל לשכנותיה. רבים מחברינו היו בעבר אויבים. אנו מחפשים ידידות ולא עימותים. רק אמיצים מחפשים שלום".

בתוך כך, נשיא אירן רוחאני הבהיר כי ארצו מוכנה לדון בשינויים קלים או בתוספות להסכם הגרעין אם ארה"ב תסיר את הסנקציות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *