טראמפ כמעט גרם להרעלה המונית בארה"ב

"ההצעה להזריק סוג כלשהו של חומר ניקוי לגוף בלתי אחראית ומסוכנת"


בעקבות מחקר אמריקני על נגיף הקורונה הציע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להזריק חומרי חיטוי לנדבקים בנגיף, או לחלופין "להחדיר" לגופם קרני UV. "יהיה מעניין לבדוק את זה", אמר טראמפ בתדריך בבית הלבן. מומחים בארה"ב נדהמו מהצעתו של הנשיא ואמרו שאינה ריאלית.

במהלך תדריך בבית הלבן טראמפ אמר את הדברים הבאים: "החוקרים אמרו שחומרי החיטוי מצליחים לחסל את הנגיף, וגילו שהנוזל אלכוהול איזופרופיל הוא חומר חיטוי יעיל יותר בהשוואה לאקונומיקה. ראיתי את חומר החיטוי שמחסל אותו בדקה אחת, האם יש משהו דומה שאנחנו יכולים לעשות באמצעות הזרקה פנימה, או משהו שהוא כמעט ניקיון?", כך שאל הנשיא את גורמי הממשל שהיו בחדר.

עוד הוסיף טראמפ: "כפי שאפשר לראות זה מגיע לריאות, יש לזה השפעה אדירה על הריאות, אז יהיה מעניין לבדוק את זה".

דבריו של טראמפ הפתיעו את הגורמים שהיו בתדריך. ד"ר דברה בירקס, שחברה בצוות המיוחד שהקים הבית הלבן למאבק בקורונה, נראתה נבוכה בזמן דבריו של טראמפ, שהציע לה להקרין לגוף "קרני UV או אור חזק אחר". טראמפ שאל את בירקס אם היא שמעה על שימוש ב"חום ובאור" נגד הקורונה. "לא בתור טיפול", השיבה בירקס.

מהפחד מההשפעה של דבריו של הנשיא על אזרחי ארה"ב, רופאים בארה"ב הזהירו שהצעתו של הנשיא עלולה לגרום לנזק כבד. ד"ר וין גופטה, רופא ריאות, אמר ל-NBC: "ההצעה להזריק סוג כלשהו של חומר ניקוי לגוף בלתי אחראית ומסוכנת. זו שיטה שנפוצה בקרב אנשים שרוצים להרוג את עצמם".

מחקר אחרון שנערך מחזק את ההשערה שכמו שפעת, גם הקורונה מדבקת פחות במזג אוויר חם.

הנשיא טראמפ אמר שמדובר בהוכחה לכך שצדק כשהעריך שמגפת הקורונה תדעך בקיץ: "בעבר ציינתי שאולי הוא ייעלם עם השמש והחום, ואנשים לא אהבו את ההצהרה הזו יותר מדי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *