יאיר גולן: "המפלגה החדשה של ברק תרחיב את גוש השמאל-מרכז"

האלוף במיל' יאיר גולן שחבר לאהוד ברק סיפר הבוקר בראיון על המהלך והבהיר כי יישאר בפוליטיקה זמן רב. לדברי גולן, "ברק הוא האדם הראוי לתפקיד ראש הממשלה ובכחול לבן חסר להט וחזון"

האלוף במיל' יאיר גולן, שהצטרף למפלגתו של אהוד ברק עליה הוכרז אתמול, אומר הבוקר שהסיבה להקמת המפלגה החדשה היא העדר גוף מרכזי אטרקטיבי בגוש המרכז-שמאל שיאחד סביבו גופים אחרים. בריאיון לירון דקל בכאן רשת ב', הדגיש גולן כי ברק הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, והמפלגה החדשה תוסיף לגוש ותרחיב אותו.

גולן הוסיף שהדבר שחסר למפלגת כחול לבן הוא להט וחזון מגובש, דברים שברק מביא עימו. לדבריו, "גנץ ראוי, ברק הוא הראוי ביותר".

הוא הגדיר עצמו שמאל ציוני, ואמר שלדבריו "שמאלן", הוא ביטוי גנאי. גולן הדגיש כי "אני לא בא ליום יומיים, לא לחודש חודשיים, אני בא על מנת להישאר. אני אף פעם לא הייתי ספרינטר טוב אבל תמיד הייתי אצן לא רע למרחקים ארוכים ואני בא למרחקים ארוכים".

"לי אין שום בעיה עם סיפוח יישובים, ממילא יש יישובים שהם כנראה בכל דרך, איזה הסדר שלא יהיה יהיו חלק ממדינת ישראל", פירט גולן את משנתו המדינית. "השאלה המרכזית שעומדת בפני מדינת ישראל, היא אחת האם הולכים לסיפוח או להפרדה, אנחנו באופן חד משמעי בעד הפרדה. ני חושב שפתרון שתי המדינות הוא הצורה הקיצונית של ההפרדה, אני לא יודע אם זה יוביל לזה מחר בבוקר, אני חושב שמוקדם לדבר על מה תהיה הצורה המדויקת".

האלוף במיל' יאיר גולן: "אני לא בא ליום-יומיים, אני בא על מנת להישאר. אף פעם לא הייתי ספרינטר טוב אבל תמיד הייתי אצן לא רע למרחקים ארוכים". הוא הוסיף: "בוא נוציא מהשורש את הביטוי שמאלן. זה ביטוי עם קונוטציה שלילית ואין לזה שום מקום".

גולן על הקמת המפלגה: "אני חושב שמה שהקמנו הוא הגוף הרצוי והנכון. זה לא פירוד בגוש, אלא הוספת אלמנט לגוש ואני מאמין שבשיטה הזאת גם נצליח להרחיב אותו. אם זה היה מזיק לא הייתי יוצא למהלך הזה. אני חושב שבגוש השמאל-מרכז חסר גוף שהוא אטרקטיבי שיכול לאחד את כולם".

גולן התייחס לנאום בו אמר שהוא "מזהה תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה", ואמר לירון דקל כי "צריך להסתכל על התהליכים כפי שהם, רק תסתכל על ההשחתה השלטונית סביב נושא הבחירות. הייתה צריכה לקום קואליציה של שתי המפלגות הגדולות הליכוד וכחול לבן. זה לא קורה רק בגלל שחיתות ושחיתות של איש אחד. אני חושב שכל מה שאמרתי, לצערי נכון לחלוטין, ומה שקרה בשלוש השנים האחרונות רק מוכיח את זה".

חברת הכנסת אורנה ברביבאי (כחול לבן) אמרה בתגובה בריאיון לירון דקל שהיא לא צופה שקולות יזלגו למפלגתו של ברק. לדבריה, "כחול לבן היא הקול המרכזי. נימוס זו לא קללה, ביבי הצליח להרגיל את כולנו שצריך להעליב, לרמוס ולהשפיל אידיאולוגיות ואנשים. אבל ראינו שהוא מוכן לשבת עם כל האנשים כדי להציל את עצמו. לא רואה בנימוס דבר רע.  זה יפה שברק פרץ מחדש אחרי כמה פעמים שהקים מפלגות, אבל אני לא יודעת מה המצע שלו. האלטרנטיבה שלנו ברורה. 35 מנדטים הביעו בנו אמון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *