"יגעת ומצאת תאמין": סמדר בנטוב נגד הכתבה משבוע שעבר

הנשים החרדיות עובדות קשה כדי להתקדם בפוליטיקה – ורוצות להוביל שינוי חברתי. ואם כבר שינוי חברתי, הנה כמה מילים על נשים והרשתות החברתיות / טור דעה

בוחרות ונבחרות

כבוד למיכל צ'רנוביצקי שהתמודדה לראשונה כחרדית בפריימריז בעבודה והגיעה למקום ה-21 ברשימה. מקום ריאלי או לא?! זה לא העניין. מיכל עשתה דרך ארוכה כדי להגיע לאן שהיא הגיעה. כבר אחרי הראיון שקיימתי איתה ב'אקטואליק' הבנתי שהיא תגיע רחוק, למקום בו תוכל להשפיע ולשנות את החוקים לטובת הנשים, החינוך, הבריאות ועוד.

הצביעו לה – 8,549, מתוכם לפחות 380 חרדים. הנתונים האלה הם המשך לפעילות של מיכל צ'רנוביצקי וחבריה החרדים במפלגה. מיכל הקימה לפני שנתיים את התא החרדי במפלגת העבודה, ואלה פעלו לצרף אליו עוד חרדים. "מפלגת העבודה נראית לנו היום מקום טבעי. מפלגה חברתית, עם ראייה סוציאל-דמוקרטית שהיא מקובלת במידה רבה על הציבור החרדי".

מיכל עברה באין ספור חוגי בית כדי להשפיע על מהלך הבחירה שלה לפריימריז. היא חרוצה, שאפתנית ויש לה אג'נדה נכונה להביא לשינוי במדיניות הישראלית. אני באופן אישי אוהבת נשים חזקות שלא מוותרות וממשיכות הלאה להצלחה שלהן.

ואם כבר נשים ופוליטיקה אז ברכות לעו"ד עומר ינקלביץ' שהצטרפה גם היא לפוליטיקה וככל הנראה תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת תחת מפלגתו של בני גנץ, ואולי משם תצא הבשורה של ח"כית חרדית בכנסת .

נשים ורשתות החברתיות – נקודת מבט

לאורך ההיסטוריה של עם ישראל אנשים עבדו בשלל עבודות כשמטרת העל היא להביא פרנסה הביתה, היו בהם חלבנים, סנדלרים ואפילו שואבי מים. אך מה לעשות שהעולם משתנה, סוגי העבודות השתנו, והיום בשנת 2019 ישנם מקצועות כמו סטיילינג, מעצבת אופנה, מאפרת ובלוגריות. חלק מהעיסוק של נשים שבחרו בעבודות אלו מתקיימת ברשתות חברתיות.

כבר אמרו חז"ל "יגעת ומצאת תאמין", ואין שום פרנסה שמביישת את בעליה. אז כן, הרשת החברתית עוזרת להתפרנס, ובעצם למה לא? כשמאפרת מעלה לרשת תמונה של איפור כלה מעשי ידיה או כשמעצבת אופנה מעלה תמונה של שמלה שסיימה לתפור, הן מייצרות לעצמן עוד פרסום ופרנסה, ותכלס זה משמש להן לחלון ראווה שווה .

בסופו של יום כולן הולכות לעבוד לפרנסתן, ברור לכולנו שהשתתפות בהשקות והעלאת סטורי לרשת לא מביאים כסף הביתה לשלם על חוגי הילדים. אני מכירה אישית חלק מהנשים שמככבות ברשתות החברתיות ואני יכולה להעיד עליהן שהן עובדות לפרנסתן מעבר לקבלת מתנה מיח"צן או יח"צנית בתנאי שיעלו תמונה.

אין שום רע בנשים שנפגשות בהשקה גם אם הן מדברות על האודם או על פאה יפה, הן נפגשות שם ומדברות על עבודה, על רעיונות ויוזמות מה שללא ספק מביא להן תועלת בתחום העיסוק שלהן, המפגשים הללו יוצרים גם שיתופי פעולה עם קולגות, ומעבר לכל זה תסתכלו גם על הצד של אנשי היח"צ שמזמינים להשקה רק כדי להביא ערך מוסף ללקוח שלו וגם כדי לעזור לו להתפרנס בכבוד.

חבל לשפוט נשים רק בגלל שמישהי שמעה על שיחה של אודם או פאה ושמלה, כולנו פה כדי להתפרנס וכל אחת במקומה בעבודתה או בדרך שבה בחרה למנף זאת.

יש ברשתות החברתיות דברים טובים וישנם גם דברים לא טובים בדיוק כמו בכל מקום, כל אחד יכול למנף את עבודתו למקום שהוא מעדיף להיות בו, וכל זה בהמון עבודה קשה ולפעמים אפילו בדרך לא פשוטה, נשים מצליחות לייצר לעצמן קהל לקוחות ולהרוויח כסף ובכבוד רב.

כבר אמרו חז"ל: "לעולם ישכיר אדם עצמו לעבודה זרה (כלומר עבודה שהיא זרה לו ושאינו רגיל בה) ואל יצטרך לבריות. במושגים של 2019 טוב לה לאישה כשותפה מלאה לפרנסת הבית וגם אם מדובר במקצועות עדכניים ועכשוויים, אני לא בטוחה שאיזה גיבור מקלדת שלא החליף טיטול בחייו יכול לכתוב על תופעת נשים חרדיות ברשתות החברתיות, אנחנו הנשים מחליפות, מחתלות, מבשלות, מגהצות, מנקות ועוד מיליון מטלות ביתיות שמתחילות באות מ' וכן, אחרי כל זה גם מוצאות זמן לצאת וליהנות מהשקות ואירועי יח"צ,  כי זו הפריווילגיה של המקצוע בו בחרנו.

אז רגע לפני הפעם הבאה בה אתם בוחרים להשחיז מקלדות, תשננו שוב את הפתגם: "כל הפוסל במומו פוסל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *