יום האישה: נשות אופנה חרדיות על אופנה צנועה

לקראת יום האישה ושבוע האופנה הישראלי סמדר בנטוב שוחחה עם נשות עיצוב האופנה החרדיות שעסוקות מבוקר עד ערב, במשפחה, גידול ילדים תוך שילוב קריירה עצמאית, בלי לדלג על אף רגע להגשמה עצמית. שמענו על האתגר שלהן כמעצבות אופנה לקהל שדורש אופנה עכשווית, הוט קוטור ושתהיה גם צנועה. ראיון

כן, הן נשים מובילות, משפיעות ועתירות עשייה. כל אחת בדרכה שלה. לבקשת 'אקטואלשיק' הן עצרו רגע כדי להשיב לשאלות ולתת לנשים אחרות מה הדרך שלהן להצלחה.

הן עסוקות באופנה צנועה ומביאות לקהל שלהן את הכי טוב. הן לא מוותרות על בית, גידול הילדים ומשפחתיות, גם אחרי שעות של עבודה רצופות.

נשים לוקחות על עצמן המון משימות כדי לעבור את היום אל המטרה שלהן. הן לא מוותרות עליה. אך הנשים עדיין לא מקבלות את מירב הזכויות המגיעות להן כמו גבר באותה משרה. פעם, מי דיבר על אישה להיות קרייריסטית, עצמאית או בכלל לכהן במשרה ציבורית. אבל היום כבר הנשים עושות את זה בענק: מצביעות, נבחרות, ועובדות במשרות לא פחות טובות וגדולות מגברים. אבל "הדרת נשים", יש המרגישות שעדיין קיימת. למרות שכבר 2019. עדין נשאר לנו לנפץ את תקרת הזכוכית.

אז לכבוד "יום האישה" שיחול מחר, בחרנו ללכת על נשים חרדיות ואופנה, כי גם שבוע האופנה בפתח ואי אפשר לעבור לסדר היום כשהציבור החרדי והדתי מלא מעצבות אופנה שעובדות קשה כדי לייצר לנו אופנה צנועה ועכשווית.

אז מה יש להן להגיד על קריירה, משפחה ואופנה צנועה?

ברוריה חריטן, מעצבת שמלות כלה:
"העבודה שלי כמעצבת אופנה ואמהות, הן שני החלומות הגדולים של חיי שדורש לא מעט שעות מחוץ לבית, או לקום מוקדם יותר ולהצליח להספיק את כל המטלות והמטרות שהצבתי לעצמי; להקים משפחתי ולגדל ילדים, להשקיע בהם ובנוסף לא לשכוח לטפח זוגיות. זו עבודה בפני עצמה. והקריירה כמובן זה חלום ענק שלי שלא הייתי מוכנה לוותר בשום אופן. הבוטיק שלי זה סם חיי, השילוב ביניהם מתבצע בסטודיו שנמצא בבית, והשעות עבודה שלי הן מהבוקר עד הערב, אבל בשעות הצהרים ואחרי הצהריים אני בהפסקה מוחלטת למען הבית והילדים. וכמובן שיש המשך בערב ורק כך אני מצליחה לתת את עצמי למשפחה האהובה שלי ולעסק שלי.
"שבוע האופנה בארץ זה דבר חשוב מאוד, כדי לראות את כל המעצבים הישראלים כחול לבן שלנו. כמובן שזה לא מגיע לרמה של שבוע האופנה בעולם, ששם התקציבים מטורפים ורואים את זה על הבמה. בארץ יש שואו, וטוב שלפחות התחלנו ממשהו כדי להמשיך ולגדול ולהראות לעולם כמה ישראל הקטנה מוציאה מעצבים עם דגמים מיוחדים.
"אופנה צנועה הולכת היום בכל העולם, הצנועה זה לגמרי שיק. אני כמעצבת שמלות כלה זה מאתגר לראות קולקצייה של דיור או שאנל ו'לגייר' אותה לבנות שבאות אלי ורוצות כזה אבל הכי צנועה שיש".

רבקה אהרון, עוסקת באופנה צנועה בארץ ובחו"ל:

"כל אישה משחר ילדותה מדמיינת את הבית הפרטי שלה ורוצה בעל מדהים וילדים טובים, ואת כל אחת מלווה בילדות הדימיון כיצד זה יראה. הרבה מעבר לקריירה אישה נחושה להקים בית חזק, קריירה זה לנפש, וזה סיפוק אדיר כשהעמל צולח, אך תמיד בראש סדר העדיפויות יהיה הבית וכשהמוטו שלך כזה כולם מרוצים!

"כאישה מאמינה, אני יודעת שאתן את המקסימום השתדלות וכל השאר בידי שמיים, להצליח בקריירה זה בראש ובראשונה לראות את הצלחת הבית, אני לא מאמינה בעסק מוצלח והבית מוזנח-ככה נראה כישלון.
"האופנה במגזר החרדי נכנסה למסלול אידיאלי כמו כל אופנה אחרת, היום המעצבות צריכות להיות יצירתיות יותר וליצור מעבר לסתם עוד בגד צנוע, מכיוון שהיום האופנה הצנועה קיימת בכל מקום והמובן מאליו קיים!
"מעצבת עם אמירה משלה וטעם טוב מבחינתי צלחה את הרגע. בעבר כל שמלה עם מעט עיצוב, שרוול ארוך ואורך טוב הייתה נראית כגן עדן לאישה שאוהבת צניעות ואופנה, היום כל בזאר מחזיק שמלות כאלו וטוב שכך, כל שכבות האוכלוסיה נהנות, האתגר למעצבות גדל, והאיכות נמדדת כל הזמן".
רבקה אהרון
רחל ביטון, מ"ריצ'ל מטפחות", מסבירה על כיסוי ראש אופנתי וצנוע, ועל שילוב אמהות וקריירה:
"כיסוי ראש לא מהווה מגבלה, אדרבה, עופי על עצמך ותייצרי לוקים מעניינים, שונים ומקוריים, או כמו שאני אוהבת לומר תמיד: בואי לאהוב את עצמך בכיסוי ראש! וזו איננה קלישאה!
"אני פוגשת בחורה יפהפיה שעומדת להינשא בעוד כמה ימים והיא בדילמה. כמה דילמות כאלה פגשתי בחיי… היא רוצה לחבוש כיסוי ראש כי היא משוכנעת שזה הכי נכון ומהודר הלכתית זה גם מה שהיא מכירה מהבית, אבל יש סביבה חבורת חברות ציניקניות משהו שדואגות להסביר לה כמה כיסוי זה פאסה והיום יש אלטרנטיבות כלומר פיאות הרבה הרבה יותר…
"ובינינו אני מסכימה איתן כי מה יותר יפה משיער?
"אבל באותה נשימה של הסכמה אני גם נלחצת לעזרתה ומנסה במילים עדינות לגרום לשד להראות לא כזה מאיים. בואי ננסה אני מציעה לה… מה כבר יכול להיות?! מקסימום קיבלת הדרכה חינם… איכשהו, משהו באווירה נרגע הופך נעים וקליל יותר, פתאום החברות אוהבות אפילו מחמיאות, פתאום גם הן מבינות תוך כדי מדידה משהו שתמיד מעלה בי חיוך, שאפשר לבחור לחבוש כיסוי ראש וזה עדיין אופנתי, צעיר ויפה. כן, גם מאוד מאוד צנוע! יופי זו לא מילה גסה, אידיאל היופי הנשי מקבל מקום גם בעולם התורה אישה נועדה ליופי וכל עוד זה לא סותר את גדרי ההלכה אשרינו… חשוב שאישה תאהב את הכיסוי שמכסה את ראשה שהיא תרגיש מחוברת זה כרטיס ביקור מאוד גדול לאני האישי שלה, היום כיסוי הראש מקטלג אותך אוטומטית לזרם, עדה, חסידות כלשהי… וכשאת כאישה מרגישה נוח ואוהבת את המראה שלך זה מכבד אותך גם כלפי עצמך וגם כלפי הסביבה שלך.
"השילוב האופטימלי בין משפחה לקריירה הוא לדעת לעשות בלאנסס בין התפקידים ולהשאיר לי מקום כאישה. למצוא זמן שכל כולו מוקדש לילדים! פעם בשבוע יוצאים קבוע, משתדלת בזמן הזה לתת להם את מלוא תשומת הלב. למצוא יחד את היומיום השוט והעבודה שלא פוסקת אף פעם".
רייצ'ל מטפחות
חנה בן סימון  מעצבת אופנה CB:
"לנהל ולטפח עסק ופרט בתחום האופנה זה דבר ששואב את כל כולך. אני נמצאת כל הזמן במרוץ לטרנד הבא, לקולקצייה הבאה, למשלוח, לשיווק, עובדת שעות נוספות כדי לתת את עצמי הכי טוב שאפשר. כמעצבת חרדית, האתגר והאנדרלין של העסק שלי הוא ללמוד את הטרנדים הטובים בעולם ולתרגם אותם לאופנה צנועה ותואמת למגזר.
"בין הנסיעות הרבות והתקופות המאתגרות בחיים שלי אני יודעת שהלב שלי הוא הבית שלי, הילדים שלי, הרגש האימהי שבי, שמזכיר לי תמיד את אהבות שמחכות לי בבית, וזה נותן לי כח להמשיך לפעול. תמיד אני זוכרת את הגשר בין הבית לעסק, לא להלחם, ולהבין שאין פה שני עברי מתרס, כי האתגר הנכון הוא לשלב ביניהם בחכמה.
"הבנות שלי חיות את העבודה שלי, נושמות וטועמות אותה בלי גבול, אני משתפת אותן כמעט בכל דבר ואפילו מתייעצת וחולקת רעיונות. הסוד במשפחה הוא להקפיד לשים את הלב קודם כל במה שחשוב והאהוב יותר. זה נשמע קלישאתי, אבל המציאות עובדת בדיוק ככה. הילדים מרגישים איפה באמת הלב של אמא פועם חזק יותר, וזה הקו שמפריד בין האימהות לקריירה ונמצא שם תמיד".
חנה בן סימון מעצבת אופנה
חיה דביר הלפרין ודפנה זקוביץ הרמן שותפות במותג האופנה HDZ
המוטו שלי לחיים: "אמא מאושרת=ילדים מאושרים ומשפחה מאושרת". כאימא, רעיה וכאשה קרייריסטית, מצאתי את "דרך האמצע" המתאימה והנכונה למשפחתי. כדי להיות אמא מאושרת וטובה חשוב שגם חיי הקריירה יהיו מסופקים וטובים. למרות שקיימים לא מעט מתחים בהקצאת האנרגיה והזמן – לא מוותרת האחד מעשיר ומחזק את השני.
"כחלק ממגמות האופנה, תצוגות האופנה בעולם ממשיכות את מגמת "פחות עור חשוף; לבוש יותר". בשנים האחרונות טרנד הצנוע ממשיך לכבוש את המעצבים המובילים והם בוחרים לעשות שמלות בגזרות משוחררות יותר, מחשופים גבוהים יותר ואורכים המתאימים לנו כנשים דתיות…
"ואחת הדוגמאות הבולטות היא אפקט "קייט מידלטון" הנסיכה היפה הוכיחה לכולם שצנוע לא בהכרח בא על חשבון המראה ולכן ב-HDZ כל אחת אצלינו נסיכה.
"העולם הוירטואלי שגרם לחשיפה גדולה והצצה לחיים הפרטיים באופן קבוע גרם לנשים להתלבש בצניעות יותר, נשים מביאות את עצמן ולא רוצות למכור את גופן".
חיה דביר ודפנה זקוביץ הרמן מותג אופנה HDZ

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *