יו"ר ההסתדרות הרפואית: "ממשיכים לדרוש בתוקף את מיגונם המלא של הצוותים הרפואיים"

3,030 אנשי רפואה נמצאים בבידוד, בהם 814 רופאות ורופאים

משרד הבריאות מפרסם את כמות אנשי הרפואה אשר נמצאים בבידוד בעקבות חשיפתם לחולי קורונה. מנתונים עולה כי 3,030 אנשי רפואה נמצאים בבידוד, בהם 814 רופאות ורופאים, 893 אחיות ואחים ו-1,323 עובדי רפואה נוספים.עוד נתון מדאיג הינו כי מבין כל אנשי הרפואה 42 חלו בקורונה.

על רקע נתונים קשים אלו אומר יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי: "הרופאות והרופאים נמצאים בחזית המאבק בקורונה, וזה האינטרס של כולנו להבטיח את ביטחונם האישי והכלכלי בשעה זו".עוד מוסיף ומתריע פרופ' חגי: "במקביל לסוגיית מתכונת העבודה, אנחנו ממשיכים לדרוש בתוקף את מיגונם המלא של הצוותים הרפואיים ומבהירים שלא נעבור לסדר היום אם הם לא יזכו לכל הציוד והבדיקות הדרושות".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית התייחס לצד הכלכלי של אנשי הרפואה שמתמודדים בחזית עם הנגיף ואמר: "המדינה תעניק לרופאים ולרופאות גיבוי כלכלי מלא במעבר למשמרות בנות 12 שעות, זאת במטרה ליצור צוותי רפואה אורגניים ולצמצם את ההידבקות בקרב הרופאות והרופאים בחזית. עם זאת, המדינה חייבת לגבות כלכלית גם את הרופאים שנכנסים לבידוד עקב חשיפה לחולי קורונה במסגרת עבודתם. אנחנו, ושאר הצוותים הרפואיים, הם החיילים בחזית המלחמה בקורונה, ולא יעלה על הדעת שנפגע בעת מילוי תפקידנו זה".

עובדי הרפואה הרבים שנכנסו לבידוד ביתי וחלקם אף נדבקו בנגיף,הביאו לידי כך שמחלקות שלמות הושבתו בגלל מחסור בכוח אדם מיומן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *