יו"ר ועדת חוקה מגיש: הקרב על בתי הכנסת

"יש הרבה דברים משותפים לכל סוגי ההתכנסויות"

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר פתח את דיון הוועדה לתיקון "חוק הקורונה הגדול" בהתייחסו להחלטות קבינט הקורונה שיובאו מחר לוועדת החוקה: "השוואת התנאים לנושאי תרבות, תפילה ומסעדנות היא צעד בכיוון הנכון. ככל שההחלטות יהיו שוויוניות מובנות והגיוניות וככל שייעשו בקווי רוחב כך יושג אמון הציבור שיקיים את ההחלטות והן ייאכפו יותר טוב. ככל שהדברים יותר הגיוניים חלק מהציבור עצמו יהפוך לפקחים בפועל והם יהיו המפקחים הטובים בשטח, הרי אי אפשר לשלוח פקח לכל מקום".

היו"ר ח"כ אשר הודיע כי "הוועדה תדון מחר במכלול התקנות ותבחן אם לאשרן ולכמה זמן. אני מחכה לתכנית הרחבה יותר של פרופ' גמזו לקיום שגרת הקורונה בחודשים הקרובים. אנחנו צריכים לראות את ההיגיון והבסיס להחלטות ואם יש שכל והיגיון גם נתמוך".

ח"כ אשר הוסיף "התקנות הן בכיוון הנכון בנוגע להגבלת הפעילות, אך בדרך עשו שינוי קטן שהרע מצבו של ענף מסוים ביחס לשאר. הרגשתי תחושה לא נעימה כאילו רוצים לשסות תחום בתחום, ואמש דווחתי שהולכים לשנות את ההחלטה ולעשות השוואה ביחס לכל התחומים, וטוב שכך".

בהתייחסו לתחום התרבות אמר: "יש הרבה דברים משותפים לכל סוגי ההתכנסויות, הרצאות, מופעים שאינם מופעי זמר, הופעת סטנד אפ, הצגת יחיד או הצגה אחרת ועל המדינה להפעיל שיקול דעת. כמו שידענו לקדש את הזכות הדמוקרטית להפגנות ואת קדושת התפילות, צריך קווי רוחב נוספים של היגיון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *