בעיניי: ינקלביץ לא חרדית • טור חריף של דב הלברטל

חברת הכנסת ינקלביץ', היא לא חרדית. העובדה שבתודעתה היא חרדית, היא פוטנציאל הנזק העצום שעוד ייגרם על ידה. כי לתקשורת נח מאוד להציגה כחרדית. זה משרת מאוד את השאיפה לחלן את הציבור החרדי. והיא, ינקלביץ', מאפשרת לחילוניות לדרדר בנות חרדיות אמיתיות

חברת הכנסת ינקלביץ', היא לא חרדית. העובדה שבתודעתה היא חרדית, היא פוטנציאל הנזק העצום שעוד ייגרם על ידה. כי לתקשורת נח מאוד להציגה כחרדית. זה משרת מאוד את השאיפה לחלן את הציבור החרדי. והיא, ינקלביץ', מאפשרת לחילוניות לדרדר בנות חרדיות אמיתיות.

זה שהיא בתודעה שלה חרדית , זה שום דבר. מה שקובע הוא, מה הקשר שלה למסורת החרדית. ולינקלביץ', אין מסורת חרדית אמיתית. זה בא לידי ביטוי בעיסוקים ובהחצנה של עצמה. איזו חרדית לומדת אנגלית באוניבסיטה היוקרתית של קיימבריג'? איזו חרדית פותחת אירגונים שנועדו לקדם אומניות חרדיות? איזו חרדית משמשת ראש מטה של גברים?

היא לא באה מבית חרדי. ממש לא. מטבע הדברים, זה גורם שמכריע. גם אם היא למדה במוסדות חרדים, מבחינת המסורת החרדית, זה שום דבר. וזו תופעה חמורה בתקופה התקשורתית של היום. כל מיני חוזרות בתשובה (שזה כשלעצמו דבר מרשים וחשוב באמת) הופכות לסוג של דעת תורה בעולם החרדי. כך לדוגמא אשת טלוויזיה ידועה שחזרה בתשובה, ומעבירה שיעורים פרשת שבוע להמונים. כך לדוגמא אשת טלוויזיה אחרת, קודמת, שגורמת נזק עצום בספריה שרק מקררים את הזיקה לחרדיות.

והבעיה היא שהנשים האלה, ובתוכן ינקלביץ', הן נזק אסטרטגי, בעיקר לציבור הנשים החרדיות האמתיות. כי אם תמשיך להיות מוגדרת כחרדית, למה שבנות סמינר אחרות לא יתחילו לשאוף לקריירה כמטרה בפני עצמה? והרי בעומק העניין, זה כל מה שעושה ינקלביץ' מהרגע שהיא גמרה את הסמינר.
לא מפתיע שהיא נסעה לסמינר באנגליה. הרקע הלא דתי, ורקע החוץ לארץ של הוריה, לא ממש פג. אהבת העולם הגדול. משם לקיימבריג', הדרך קצרה. כך גם משם לעריכת דין. וכך גם משם לכל מיני פעילויות ציבוריות, שנפש האשה החרדית הצנועה תסלוד מהן.

מפליא עד כמה תופעת ינקלביץ' עוברת בשתיקה משפילה בציבוריות החרדית. זה נראה כאילו מפחדים לגעת בתופעה המסוכנת, הן משום שהיא חוזרת בתשובה, והן משום שאולי הזדקקו לה פעם. כי הרי תופעות אלה ראויות להוקעה רבתי, לפני שיתחילו להשפיע על כלל נשות החרדים. מהרגע שהיא הופכת את עצמה לדמות ציבורית, העובדה שהיא חזרה בתשובה עומדת לרעתה. אין שום הצדקה שהיא תגדיר את עצמה כחרדית. היא לא היתה כזו, ובוודאי לא תהיה כזו.

אסור להתעלם מהסיכון האסטרטגי שהיא מעמידה בפני נשים חרדיות אמיתיות. השאפתנות לטיפוח קריירה ציבורית, היא רוח זרה לחלוטין בחרדיות האמיתית. הציבור החרדי לא צריך לחשוש מיאיר לפיד או תמר זנדברג. האיום האמיתי, היא עומר ינקלביץ'.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שלמה

    כמה שטויות בכתבה אחת , היא חרדית , ועושה המון קידוש השם!!!!
    תפסיקו לנסות להוריד אותה , אז אם היא אישה ??
    אסור לה להצליח?????
    איש טיפש וקנאי

    שלמה |
    הגב
  2. איש מסכן ותוסכל. מתפרנס מלפחד מנשים חזקות.

    איש מסכן ותוסכל. מתפרנס מלפחד מנשים חזקות.

    רובן |
    הגב
  3. חרדי

    אתה גם לא חרדי כותב מאמרים באינטרנט וגורם לאנשים אחרים לקרוא כתבות באינטרנט שנאסרו על ידי גדולי ישראך

    דב |
    הגב
  4. האם ינקלביץ השתתפה אמש בעצרת של לפיד/

    גנץ והיימן עודה?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. כנסי..

    האמת הלילה חלמתי עלייך…
    חלמתי שסגרו איתך דיל….
    אמנם היה לך קשה כי פחדת שאלפי שמאלנים יפסקו את דינך לבוגדת אבל לאחר מחשבה החלטת להתעלות על עצמך וללכת אחרי מאמר המשנה עין רואה ואוזן שומעת… והצטרפה ל

    כנסי... |
    הגב