יעלון מתנער מהסרטון "האנטישמי" של לפיד: "זה לא הסגנון שלי ושל בני"

מחלוקת בצמרת כחול לבן בעקבות פרסום הסרטון השנוי במחלוקת על ידי לפיד. יעלון: "נפלט פה משהו. נמצא את הדרך לברר את זה"

ח"כ משה (בוגי) יעלון, מבכירי רשימת "כחול לבן", מתנער מהסרטון השנוי במחלוקת שפרסם לפיד בשם הרשימה, המכיל "התכתבות" מבוימת בקבוצת וואטסאפ בין ראש הממשלה נתניהו לשרי הממשלה הפוטנציאליים.

כזכור השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וגם בצלאל סמוטריץ׳ מוצגים בסרטון כמי שמבקשים לסחוט מנתניהו כספים קואליציוניים במטרה להעביר אותם למטרותיהם.

"זה לא הסגנון שלי ולא הסגנון של בני", אמר יעלון בצהריים (שני) בריאיון לגלי צה"ל, "נפלט פה משהו. נמצא את הדרך לברר את זה. אנחנו נפגשים שוב ברביעי כולנו ונלבן את העניין".

גם ח"כ יועז הנדל, חברו של יעלון למפלגת תל"ם, אחת מהשלוש המרכיבות את רשימת כחול לבן, יצא נגד הסרטון: "לא אוהב את זה, השפה שלי אחרת".

נזכיר כי הסרטון עורר סערה במפלגות החרדיות, שטענו כי הוא כולל נימות אנטישמיות. "אנטישמיות. אין מילה אחרת", הגיב אמש לסרטון יו״ר ש״ס דרעי. ח״כ ינון אזולאי (ש״ס) תקף: "הטרול של המרשתת לפיד לא בוחל בשום קמפיין של הסתה כנגד הציבור המסורתי והדתי בישראל".

"כמוג לב מאחורי מקלדת מסתתר לו מר לפיד מאחורי גבם של הקמפיינרים בעלי ניחוח אנטישמי ורק שלא יקבל אישור מהגנרלים לצאת לעימות פומבי ישיר ועובדתי מול שר הפנים אריה דרעי", הוסיף אזולאי.

ח״כ מיכאל מלכיאלי מש״ס אמר "מפלגת כחול לבן המובלת על ידי יאיר לפיד אשר כשר אוצר חתך באכזריות קצבאות לילדים בעלי מוגבלויות רק עקב כך שנולדו להורים חרדים, ממשיך גם בימים בהם מתאבל עם ישראל על חורבן הבית במסע ההסתה והשקרים כנגד המגזר החרדי.

"תנועת ש"ס חזקה בממשלה בראשות נתניהו תעצור את לפיד מהמשך הפגיעה במגזרים שלמים אשר כל חטאם ששומרים על אורח חיים חרדי ונאמנים למסורת אבותם, עם ישראל בחר לעשות סוף להסתה האכזרית מבית היוצר של לפיד וזרק אותו לאופוזיציה וכך יהיה גם בעתיד בעזרת ה'", דברי מלכיאלי.

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי קרא ‏להדיח את השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: "אם מפלגה כלשהי היתה מסיתה נגד מגזר שלם, באופן בו כחול לבן הסיתו נגד החרדים. אין ספק שמלצר היה יודע להתערב".

"‏שתיקתו הרועמת מלמדת שהוא מסכים ומאשר הסתה אנטישמית מכוערת. מלצר לא יכול להמשיך בתפקידו, אפילו לו שעה אחת", דרש בן ארי.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *