יפים ויעילים גם יחד – גופי תאורה מודרניים

יפים ויעילים גם יחד – גופי תאורה מודרניים

תחום התאורה לבית הפך בשנים האחרונות לענף עשיר ובלתי נפרד מעולם עיצוב הפנים. בניגוד לימים עברו, אז מרבית האנשים לא הקדישו מחשבה יתרה לבחירת מנורות וגופי תאורה לבית, כיום מדובר בתחום אליו מפנים רבים תשומת לב לא מעטה, ומתעכבים על בחירת מנורות לבית או למשרד לצורך מציאת גופי התאורה המתאימים והאסתטיים ביותר מבחינתם.

אולי אחת הסיבות לתשומת הלב הרבה המופנה כיום גם לתחום התאורה בכל בית חדש שנבנה, משרד שעובר שיפוץ ועיצוב מחדש וכו' היא ההכרה הגוברת ומתרחבת בכך שתאורה היא הרבה יותר מסתם עניין פונקציונאלי פשוט. כפי שנראה מיד, גופי התאורה המודרניים המגיעים כיום במגוון רחב של עיצובים וסגנונות, מהווים אלמנטים אסתטיים ויעילים גם יחד, בעיצוב הפנים של הבית או המשרד.

דור חדש של גופי תאורה חסכוניים בצורה משמעותית

אחד הפיתוחים המרכזיים והמעניינים ביותר בעולם התאורה בעשורים האחרונים הוא פיתוחה של טכנולוגיית תאורת הלד–LED. תאורה זו מבוססת כאמור על טכנולוגיה שונה לחלוטין מזו של נורות הליבון, ההלוגן או הפלורסנט הישנות שכולנו מכירים עוד מהילדות. בטכנולוגיה החדשה העומדת בבסיסה של תאורת הלד תצרוכת האנרגיה הנדרשת על מנת להפיק כמות מסוימת של אור היא מזערית בהשוואה לכל טכנולוגיית תאורה קודמת הנמצאת בשימוש רחב.

בנוסף, במרבית המקרים נורות לד מחזיקות מעמד זמן רב יותר מנורות רגילות, ולכן גם כאן מתקבל חיסכון מסוים (בצורך לקנות ולהחליף את הנורות מדי תקופה). בסיכומו של דבר מתקבל חיסכון אנרגטי משמעותי, מה שמתרגם ללא מעט כסף בחשבונות החשמל לאורך זמן, כמו גם לתרומה ניכרת לשימור ואיכות הסביבה.

לא מוותרים גם על האסתטיקה – עידן גופי התאורה המעוצבים

צרכנים הרוכשים כיום סוגים שונים של מנורות וגופי תאורה גם שמים כיום יותר דגש מאי פעם בעבר על האסתטיקה של גופי תאורה אלו. סוגים רבים ושונים של מנורות דקורטיביות וגופי תאורה מעוצבים זמינים כיום בחנויות תאורה רחבות ידיים לציבור הרחב, במחירים אטרקטיביים ביותר ובמגוון חסר תקדים. אינספור מעצבי תאורה נחשבים ומובילים משיקים מדי שנה קולקציות חדשות, כך שתחום התאורה מקבל מספר מאפיינים המזכירים את עולם האופנה והעיצוב.

גופי תאורה דקורטיביים ניתן למצוא לרוב ובמגוון עצום של סגנונות כאמור, וזה נכון עבור מנורות לסלון כמו שזה נכון עבור תחומים פחות מתבקשים דוגמת תאורת חוץ, תאורה לחדר הרחצה וכו'. עבור כל אזור בבית או במשרד שרק ניתן להעלות על הדעת סביר להניח שתוכלו למצוא קולקציות שלמות של מעצבים נחשבים אשר מוקדשות ספציפית עבור אזור זה. כך, מה שנחשב בעבר לנחלתם הבלעדית של עשירים המתגוררים באחוזות פאר מעוצבות או מעצבים/אומנים בעלי זיקה מיוחדת לתחום האסתטי, הפך בעשורים האחרונים למנת חלקם של ההמונים, כאשר כמעט בכל בית ומשרד תוכלו למצוא כיום לפחות כמה וכמה גופי תאורה מעוצבים.

שילוב של האסתטי והפונקציונאלי גם יחד

כאמור, מה שמאפיין את העידן הנוכחי בעולם התאורה לבית ולמשרד הוא השילוב האפקטיבי המתקיים כיום בין הפונקציונאליות של גופי התאורה החדשים, לבין האסתטיקה והדקורטיביות שהם מציעים. ציינו את המאפיינים של תאורת לד אשר מספקים כיום מנורות וגופי תאורה יעילים מאין כמוהם. את טכנולוגיית התאורה הזו ניתן למצוא כיום באינספור מנורות דקורטיביות וגופי תאורה מעוצבים, כך שהצרכן המצוי אינו צריך לוותר לא על הפונקציונאליות והיעילות של גופי התאורה אותם הוא רוכש, ולא על האסתטיקה שלהם.

אולי הדבר הגדול ביותר שמציע עולם התאורה לקהל הצרכנים כיום הוא את האפשרות ליהנות משני העולמות גם יחד – מנורות פונקציונאליות וחסכוניות מצד אחד, ומעוצבות ואסתטיות מצד שני.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *