ירכא תחילה: דרעי מאותת לקובי

איתות לרון קובי? השר דרעי הדיח את ראש מועצת ירכא מתפקידו. הסיבה: לא הצליח לאשר תקציב במועצה במועד שקובע משרד הפנים

איתות לרון קובי? השר דרעי הדיח את ראש מועצת ירכא מתפקידו. הסיבה: לא הצליח לאשר תקציב במועצה במועד שקובע משרד הפנים.

שר הפנים אריה דרעי, קיבל היום (יום ב') את המלצת הדרג המקצועי במשרד הפנים, בראשות מנכ״ל משרד הפנים, להפסיק את כהונת ראש מועצת ירכא והיב חביש. ההחלטה התקבלה לאחר שלא הצליח לאשר את תקציב המועצה המקומית במליאת המועצה, במועד הקבוע בחוק וכן בתקופת הארכה שהסתיימה ב-30 לספטמבר 2019.

על פי סעיף 206 לפקודת העיריות, מועצה שלא מאשרת תקציב עד למועד שקבע משרד הפנים – תפוזר. משכך, הופסקה כהונת חברי מועצת ירכא והמועצה פוזרה. חברי המועצה שפוזרה וראש המועצה הופיעו לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו״ד יהודה זמרת, מנהל מחוז צפון, בעז יוסף וראש אגף תקציבים במשרד הפנים, סיוון להבי והעלו את טיעוניהם באשר לנושא האחריות לאי אישור התקציב. בנוסף לשימועים בעל פה, שלחו חברי המועצה וראש המועצה טיעונים בכתב.

לאחר שמיעת הטיעונים, קבעו אנשי המקצוע ומנכ"ל משרד הפנים כי ראש המועצה לא עשה די לאישור התקציב. מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, המליץ לשר הפנים, אריה דרעי, להורות על הפסקת כהונת ראש מועצת ירכא. לאחר בחינת הדברים, החליט שר הפנים לאמץ את המלצת המנכ"ל ולהורות על סיום תפקידו של ראש המועצה.

בשלב זה ימונה עובד מדינה כראש מועצה ממונה ועובדי מדינה כחברי מועצה ממונים. בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות למועצה המקומית ירכא.

כעת, מאותת דרעי לקובי שגם הוא על הכוונת, ונראה כי רק ימים אחדים מפרידים בין קובי ללשכת ראש העיר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *