ישראל ביתנו: "לפטר את מנכ"ל הכנסת"

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, פנה הערב ליו״ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה לפטר את מנכ״ל הכנסת לאלתר, לאחר שהודיע כי לא יאפשר לקיים את ישיבת סיעת ישראל ביתנו מחר

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, פנה הערב ליו״ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה לפטר את מנכ״ל הכנסת לאלתר, לאחר שהודיע כי לא יאפשר לקיים את ישיבת סיעת ישראל ביתנו מחר

פורר כתב במכתבו כך "ביום 20 ביוני 2019, פנה מנהל סיעת ישראל ביתנו בכנסת למרכז המבקרים, בבקשה לשריין עבור הסיעה חדר מתאים לקיום ישיבת סיעה ביום שני 24 ביוני 2019, וזאת מהטעם שחדר הסיעה ניתן לטובת פעילות ועדת הבחירות של הכנסת. ביום 23 ביוני 2019, נימסר למנהל הסיעה כי שוריין עבורה חדר ועדת החוקה של הכנסת.
למרות זאת, כעבור שעות ספורות, נמסר למנהל הסיעה כי על פי הנחיית מנכ"ל הכנסת ישיבת הסיעה לא תתקיים והחדר לא יינתן לטובת ישיבת הסיעה".

פורר הוסיף וכתב "מיותר לציין כי העובדה שמנכ"ל הכנסת מונע מסיעה בכנסת מלהתכנס, קל וחומר כאשר הכינוס מיועד להתקיים ביום בו מליאת הכנסת, נוגד את כל כללי תקנון הכנסת. תפקידו של מנכ"ל הכנסת למצוא את הדרכים לאפשר לחברי הכנסת ולסיעות בכנסת לפעול באופן חופשי בהתאם למנדט שניתן להן מהציבור. מניעת כינוס ישיבת הסיעה ואי מתן תנאים הולמים לכינוס סיעה בכנסת, ביום שבו מתקיימת מליאה, מהווה הפרה בוטה של הסמכויות שהוקנו למנהל הכללי של הכנסת לצורך מילוי תפקידו".

ח"כ פורר כתב לאדלשטין כי "ישנו חשש אמיתי, כי האיסור אותו הוציא מנכ"ל הכנסת נגוע בשיקולים זרים מתוך רצון למנוע מסיעת ישראל ביתנו לפעול כסיעה בכנסת, על אף יציאתה לפגרת בחירות. יש לציין, שגם לאחר יציאת הכנסת לפגרה התקיימו בכנסת ישיבות סיעה. מאחר ומדובר בשימוש לרעה בסמכות של מנכ"ל הכנסת, שלמרות פניות שלי אליו ולמרות ניסיונותי ליצור עמך קשר, עמד בסירובו לאפשר לסיעה להתכנס, אין לי ברירה אלא להודיעך כי אנו דורשים את פיטוריו של מנכ"ל הכנסת לאלתר".

ח"כ פורר סיים וכתב "בעל התפקיד הבכיר בפקידות הכנסת חייב לנתק עצמו משיקולים זרים, ואין שום דרך להסביר מניעת כינוס של חברי כנסת ביום בו מתכנסת מליאה, אלא משיקולים זרים. כמו כן, הריני להודיעך, כי סיעת ישראל ביתנו עומדת על זכותה להתכנס כסיעה, ולכן, נקיים את ישיבת הסיעה במסדרון הכנסת ושם גם ניתן הצהרה לתקשורת בעניינים שעומדים על סדר יומה של הכנסת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *