ישראל פנתה למועצת הביטחון: "הכירו באחריות סוריה לפעילות הטרור האיראנית"

כמה ימים לאחר סיכול פיגוע הרחפנים שתוכנן על ידי פעילי כוח קודס האיראני, דורשת ישראל מהקהילה הבינלאומית להתערב

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה היום (רביעי) למועצת הביטחון של האו”ם במכתב תלונה נגד הפעילות המתמשכת של איראן בשטח סוריה למטרת התקפות טרור נגד מדינת ישראל. התלונה הגיעה בעקבות הניסיון להוציא פיגוע רחפנים תוקפים מדרום-מערב סוריה אשר הובל על ידי כוח קודס האיראני וסוכל על ידי צה"ל במוצאי השבת האחרונה.

"מאמצי ההתבצרות והטרור האיראניים על אדמת סוריה נועדו להסלים את המצב הביטחוני באזור בהנחיית קאסם סולימאני וכוח קודס", נכתב בתלונה.

לדברי דנון, "המשטר הסורי מאפשר ביודעין לאיראן ושלוחותיה להשתמש בשטחו לצרכי פעילות טרור נגד מדינת ישראל ומועצת הביטחון מחויבת להכיר באחריותה של סוריה להתקפות טרור אלו".

בתלונה עוד דרשה ישראל מהמועצה לפעול למען נסיגה מלאה של כוחות הצבא האיראניים בסוריה, "איראן ממשיכה לאיים על ביטחון העולם בכלל והמזרח התיכון בפרט תחת הפרה שיטתית של החלטות המועצה". בתלונה צוין כי איראן הפרה את החלטות מועצת הביטחון כדלקמן 2231, 2216, 1701, 1559, 1540. "הקהילה הבינלאומית צריכה להבהיר בצורה ברורה לאירן שהיא לא תסבול עוד את חתרנותה האזורית ופעילותה למימון הטרור", סיכם דנון.

בשבת האחרונה, סמוך לחצות, תקף צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה דרום מזרח לדמשק בסוריה. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה, שאמור היה לצאת אל הפועל באותו הלילה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *