ישראל תגיש הצעת החלטה שתכיר בפליטים היהודיים מארצות ערב ואיראן

״850,000 יהודים נאלצו לברוח מארצות ערב ומאיראן והפכו לפליטים במאה ה-20"

מליאת העצרת הכללית התכנסה למושב השנתי לציון ההצבעה ההיסטורית בכ״ט בנובמבר. במהלך הדיון נשא דברים שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, הנציג הפלסטיני, ריאד מנצור, ושגרירים מהעולם.

השגריר דנון תקף בנאומו חלק מחברות האו״ם ומתח ביקורת על גישתן החד צדדית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. ״במהלך 72 השנים האחרונות, עברתן מגישה פרגמטית לאימוץ מלא של העמדה הפלסטינית. גישה חדשה זו, ׳הדרך הפלסטינית׳, עומדת כמכשול בפני סיום הסכסוך כוון שהיא מעודדת את הפלסטינים לקיים אירועים חסרי תועלת כמו הדיון הזה, במקום להביא אותם למשא ומתן ישיר״, אמר דנון.
״חברות האו״ם צריכות להיות מסוגלות לבקר את הפלסטינים כשהם טועים, באותה הדרך שהן מבקרות את ישראל ללא היסוס", הוסיף השגריר.

לדברי השגריר דנון, האו״ם אימץ נרטיב חד צדדי בכל הקשור לסוגיית הפליטים. ״850,000 יהודים נאלצו לברוח מארצות ערב ומאיראן והפכו לפליטים במאה ה-20. יהודים אלו היו נתונים להתקפות ברוטליות בעיראק, במצרים, במרוקו, באיראן ובמדינות רבות אחרות. ועדיין אנחנו לא שומעים את נציגי העולם מדברים עליהם כשהם דנים בפליטי הסכסוך, כנראה כי זה לא משרת את הנרטיב הפלסטיני״.

דנון הודיע כי ישראל תגיש הצעת החלטה שמטרתה להכיר באופן רשמי בפליטי יהדות ארצות ערב ואיראן שתעלה להצבעה בעצרת הכללית. ״בעוד ישראל קיבלה לתוכה את הפליטים היהודים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, אומות העולם התעלמו מהם ובנו מוסדות מושחתים המשרתים רק את מי שנקרא ׳פליטים פלסטינים׳״. השגריר הכריז כי ״כדי לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה לפליטים היהודיים, אני מתכוון להגיש הצעת החלטה שתכיר בפליטים היהודים ׳שנשכחו׳ ותתקן את חוסר הצדק ממנו סבלו״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *