"ישראל תושמד בתוך חצי שעה אם ארצות הברית תתקוף את איראן"

על רקע הודעת איראן על כך שהחלה להעשיר אורנים מעבר לכמות המותרת לה, בכיר באיראן איים היום (שני) כי "ישראל תושמד בתוך חצי שעה אם ארצות הברית תתקוף את איראן"

על רקע הודעת איראן על כך שהחלה להעשיר אורנים מעבר לכמות המותרת לה, בכיר באיראן איים היום (שני) כי "ישראל תושמד בתוך חצי שעה אם ארצות הברית תתקוף את איראן".

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" דובר סבא"א, אישר כי סוכנות הפיקוח הגרעין של האו"ם אימתה כי איראן חרגה מכמות האורניום המועשר שמותר לה להחזיק במסגרת הסכם הגרעין. בשלב זה לאיראן יש 205 ק"ג של אורניום מועשר ברמה נמוכה, למרות שעל פי ההסכם מותר לה להחזיק ב-202.5 ק"ג בלבד.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום כי הצעד הבא של מדינתו יהיה העשרת אורניום ברמה של מעל 3.67%. זריף ציין כי "האירופאים נכשלו בקיום הבטחותיהם להגן על האינטרסים של איראן בהסכם הגרעין".

סוכנות הידיעות האירנית הרשמית למחצה "פארס" דיווחה מפי גורם ממשלתי כי איראן הוציאה לפועל את איומיה – וחצתה את רף המקסימום של האורניום המועשר שבו מותר לה להחזיק. המשמעות: איראן הפרה ביודעין את הסכם הגרעין שעליו חתמה עם המעצמות ואובמה ב-2015, שבמקרה כי הם יחרגו מההסכם – המדינות החברות יוכלו לפרוש ממנו ולהטיל סנקציות על הרפובוליקה

גורם שמעורה בפרטים חשף כי תעשיית הגרעין האיראנית צברה כ-300 ק"ג של אורניום מועשר ברמה של 3.7. "הגדלנו את כושר הייצור של האורניום", הבהיר אותו גורם. "אני מצהיר כי החלה הספירה לאחור. הגידול בייצור יעלה בחדות, וגם לאחר חציית רף ה-300 ק"ג נמשיך להגדיל את קצב העשרת האורניום".

ראש המוסד יוסי כהן התייחס הבוקר למזימה האירנית וטען כי כי טמונה בכך סכנה גדולה למזרח התיכון ולעולם כולו. "אין שום דבר תמים במדיניות האירנית בכלל ובתחום הגרעין בפרט", אמר. "כל האמירות שהעשרות האורניום נועדו לצורכי מחקר והפקת אנרגיה – הן שקר מוחלט. הן המחשה של הסכנה הטמונה בקיומה של יכולת גרעינית הנמצאת בידיים של מנהיגים קיצוניים, תוקפניים וחסרי אחריות".

"כרגע מדובר רק על אורניום בדרגת העשרה נמוכה יחסית, בכמויות לא גדולות. האיום הוא להגביר את ההעשרה ולהגדיל את הכמויות. תארו לעצמכם מה יקרה אם החומר האגור בידי האירנים יהפוך בהמשך לפצצה של ממש. המזרח התיכון ובעקבותיו העולם כולו ייראו, לדעתי, אחרת ולכן אסור שהעולם ייתן לזה לקרות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *