כינוסים מקצועיים לבוגרי התוכנית 'חצר פעילה'

המטרה ליצור אצל צוותי חינוך תשתית של ידע וכלים בנושא התפתחות ילדים בכלל וילדים בסיכון התפתחותי בפרט

'חצר פעילה': שני מפגשים היסטוריים, האחד למלמדים בת"תים והשני לגננות בוגרי ובוגרות התוכנית במשך שנות קיומה (2001 ועד היום), התקיימו לאחרונה ע"י מפעילי תוכנית 'חצר פעילה' מבית עזר מציון והתוכנית 360 לילדים ונוער בעיריית ב"ב לריענון הידע ולרכישת ידע חדש, במטרה לרענן את הידע החשוב שנלמד ולהוסיף ידע מקצועי. המפגשים נערכו ביוזמת ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ששם את נושא תוכניות ומענים בתחום החינוך בראש סדר העדיפויות.

'חצר פעילה' הוא שמה של תוכנית גנית לזיהוי קשיים, למניעתם ולמיצוי יכולות של ילדים, מבית היוצר של אגף הילד ב'עזר מציון' ובשיתוף פעולה מבורך עם התוכנית הלאומית לילדים ולנוער 360 המשותף לאגף החינוך, האגף לשירותים חברתיים ומח' הבריאות בעיריית בני ברק. התוכנית כוללת כמה דגמי הכשרה למלמדים בת"תים, לגננות ולמטפלות, שמטרת כולם ליצור אצל צוותי חינוך תשתית של ידע וכלים בנושא התפתחות ילדים בכלל וילדים בסיכון התפתחותי בפרט.

במשך כעשור וחצי של פעילות נודעה התוכנית ביכולתה ליצור תהליכים של שינוי תפיסות בנושאים: צרכים של פעוטות וילדים, קשר בין כל תחומי התפקוד, חשיבות הזיהוי והטיפול המוקדמים ומידת אחריותם של המחנכים במסגרות הרגילות לחולל שינוי אצל ילדים הסובלים מקשיים התפתחותיים. מדי שנה נפתחים מחזורים חדשים של מלמדים וגננות המשתלבים בתוכנית, ושמה של התוכנית הולך לפניה כחלוצת התוכניות ההתפתחותיות בת"תים ובגנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *