כישלונה של אפליקציית הקורונה של צרפת – ד"ר דרור מנור

הרשויות עושות כל מאמץ כדי לשפר את המצב הקיים, מה שהוביל לירידה ניכרת בכמות הנדבקים במחלה הארורה. אולם השלטונות הצרפתיים התאכזבו מאוד לאחרונה, כאשר התנפצו בפניהם התקוות הגדולות שתלו באפליקציית קורונה מיוחדת שהחלו להפעיל בקרב התושבים

ידוע כי צרפת יודעת עליות ומורדות בכל הקשור למאבק בבלימת התפשטות נגיף הקורונה ברחבי המדינה. הרשויות עושות כל מאמץ כדי לשפר את המצב הקיים, מה שהוביל לירידה ניכרת בכמות הנדבקים במחלה הארורה. אולם השלטונות הצרפתיים התאכזבו מאוד לאחרונה, כאשר התנפצו בפניהם התקוות הגדולות שתלו באפליקציית קורונה מיוחדת שהחלו להפעיל בקרב התושבים.

האפליקציה נקראת בשם "סטופקוביד", והיא הייתה אמורה להודיע לאזרחים שנרשמו אליה אם הם שהו במרחק של פחות ממטר, במשך לפחות 15 דקות, בחברתו של חולה קורונה. אפליקציה חדשה ומשוכללת זו הושקה רק בתחילת חודש יוני, אבל היא הוכיחה במהרה עד כמה היא כישלון גדול.

מה שמאכזב במיוחד הוא שפחות משבעים חולים בחרו להתריע דרך האפליקציה כי הם נדבקו בנגיף הקורונה. כתוצאה מכך פחות מ- 15 תושבים בכל רחבי צרפת הוזהרו כי הם שהו במחיצת חולה קורונה המאומת במאת האחוזים. חשוב לציין כי רק חלק קטן מהאוכלוסייה הצרפתית טרח בכלל להוריד את האפליקציה לטלפון הנייד. מדובר בפחות משני מיליון תושבים החיים במדינה גדולה הכוללת 67 מיליון איש. פחות מחצי מיליון מתוך אותם תושבים שהורידו את האפליקציה החליטו לוותר על השירות לאחר שימוש של מספר שבועות בלבד, ורבים מהם מחקו אותה מהנייד שלהם.

השלטונות הצרפתיים תולים את הכישלון הגדול גם בכך שהאפליקציה הושקה בשלב מאוחר מדי, וגם בכך שלאחרונה חלה ירידה משמעותית במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. המשרד לטכנולוגיה דיגיטלית, אשר הקדיש תקציב ייחודי לאפליקציה המיוחדת, התאכזב מאוד מהכישלון הגדול שלה והופתע מהמספר הנמוך של ההתרעות.

הצרפתים יכולים לקנא בשכנתם גרמניה, שהותקנה בה לאחרונה אפליקציה דומה הנחשבת למשוכללת ביותר. האפליקציה הגרמנית הוכתרה כהצלחה גדולה תוך זמן קצר, ותושבים רבים ממהרים להתקין אותה בטלפונים הניידים שלהם. להבדיל מצרפת, עשרה מיליון תושבים גרמנים הורידו את האפליקציה ומשתמשים בה, מתוך אוכלוסייה של 83 מיליון איש. כנראה שהמשרד לטכנולוגיה דיגיטלית בצרפת צריך ללמוד היטב מהגרמנים כיצד ליצור אפליקציה שתמשוך את התושבים להשתמש בה.

ברור כי על השלטונות הצרפתיים להתעשת ולהפעיל לחץ על הטכנולוגיה המקומית ליצור אפליקציה אשר תמשוך את התושבים להשתמש בה, כמו בגרמניה. הצלחה בתחום זה תוביל את הרשויות בצרפת למאבק יעיל בבלימת נגיף הקורונה ברחבי המדינה. הרי המגפה עדיין חוגגת באזורים מסוימים (כולל עיר הבירה פריז), שבהם רבים מהתושבים פועלים בניגוד להנחיות הממשלה, ושאינם מקפידים על חבישת מסכה וריחוק חברתי. אין ספק כי אפליקציה מוצלחת תמנע מתושבים רבים מלהצטופף באזורים הומי אדם, שקיים בהם צפצוף מתמיד על הנהלים שנקבעו עוד מתחילתה של המגפה על ידי ממשלת צרפת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *