כך הפכה עומר ינקלביץ לאשת סודו של גנץ

 בכתבת תחקיר בערוץ 12 תוהים כיצד הגיעה ח"כית אנונימית למעמד גבוה כל כך בפוליטיקה הישראלית. גם בחינת עברה המקצועי של ינקלביץ', שהודחה משירות המדינה לאחר שנפתחה נגדה חקירה, מעורר יותר שאלות מתשובות. אז מי את עומר ינקלביץ? צפו בכתבה

עומר ינקלביץ', חברת הכנסת החרדית שהפכה לאשת סודו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עלתה לכותרות בעקבות חשיפת ההדלפות בתוך כחול לבן. ינקלביץ שלא עברה את בדיקת הפוליגרף וזכתה לטיפול בכפפות של משי מצדו של גנץ – היא האשה כי קרובה לגנץ בפוליטיקה למרות שלה אין כל ניסיון מהותי במערכת הפוליטית.

בכתבת תחקיר בערוץ 12 תוהים כיצד הגיעה ח"כית אנונימית למעמד גבוה כל כך בפוליטיקה הישראלית. גם בחינת עברה המקצועי של ינקלביץ', שהודחה משירות המדינה לאחר שנפתחה נגדה חקירה, מעורר יותר שאלות מתשובות.

ינקלביץ' גרה בבית שמש, בת 41, נשואה ואם לחמישה. היא נולדה להורים חילוניים בתל אביב, כשהייתה ילדה הם חזרו בתשובה.

בערוץ 12 נחשף כי כעוזרת משפטית, התנהלה חקירה של נציבות שירות המדינה בגין דיווח כוזב של נוכחות. ינקלביץ' ועמיתה לעבודה נהגו להחתים את הכרטיס זה לזו בעת העדרותם. "חומרת המעשים והתפקיד המחייב, אשר מטבע הדברים מחייב אמות מידה גבוהות של יושרה וניקיון כפיים – מצדיקים את העמדתה לדין בגין ביצוע המעשים", נכתב בדוח האגף.

בהמשך התנדבה במטה כולנו בבית שמש, שם התקרבה למשה כחלון. לאחר הבחירות היא מונתה לתפקיד ראש הלשכה במשרד לשוויון חברתי. אך לא להרבה זמן בהמשך ינקלביץ' הודחה והתחייבה לא לשוב לשירות המדינה במשך שנתיים.

על פי חדשות 12, ינקלביץ' ממשיכה לעבוד בעמותת"רק התחלנו" שמסייעת לאמנים חרדים. עם זאת, בפנייה של החדשות למייסדי העמותה – גם בתקופה זו כחלון המשיך לסייע לינקלביץ', ואנשיו מפעילים לחץ על משרדי הממשלה להעביר לעמותה כספים. אך לאחר לחצים של הפקידים- כחלון מעביר בעצמו את הכספים ממשרד האוצר.

בהמשך הצטרפה לכחול לבן, גנץ התעקש וניהל עמה קשר אישה קרוב. על פי התחקיר, גנץ שיתף את ינקלביץ' בנושאים הכי אישיים אודותיו ואודות הקמפיין ואף ביקש לצרף אותה לצוות האסטרטגי שלו מה שעורר ויכוחים בתוך הכוורת של כחול לבן שביקשו למדר את ינקלביץ. לאחר מכן – החלה מכת ההדלפות.

לאחר הבחירות  ינקלביץ' עוברת פוליגרף בסוגיית ההדלפות ונכשלת בו. בכחול לבן טוענים שגנץ נהג בה בכפפות של משי. במערכת הפוליטית מתקשים להבין כיצד הח"כית האלמונית, הצליחה לטפס כל כך גבוה, גם במחיר של מתיחות בתוך לשכתו של בני גנץ ובין ראשי כחול לבן.

מטעמה של ח"כ עומר ינקלביץ' נמסר בתגובה: "ח״כ עומר ינקלביץ׳ הינה עורכת דין בהשכלתה, בעלת מספר תארים אקדמאים בהצטיינות, פעילה חברתית מובילה, שביצעה תפקידים בכירים רבים במגזר הפרטי והציבורי. אל תפקידים אלו הגיעה בזכות השכלתה ויכולותיה. כל אמירה אחרת איננה מכבדת ולא ראוי שתשמע.

עמותת 'רק התחלנו' היא עמותה חברתית שעשתה רבות למען קידום הפריפריה החברתית ופועלת באופן מסודר ומדוקדק. בנוגע לדוח הנציבות: סיפור ההחתמות היה למספר ימים בודדים, טעות שנעשתה בתום לב לאחר קבלת אישור עקרוני מהממונה עליה באותה עת. לכן החליטה נציבות המדינה כי זהו עניין משמעתי, הדבר נסגר בהליך פנימי בהסכמה, ללא העמדה לדין".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "כחול לבן היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה למשטר נתניהו ואנו נחושים להחליף את השלטון למען אזרחי ישראל. צר לנו כי גורמים פוליטיים מנסים לחבל במאמץ".

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה: "ח"כ עומר ינקלביץ' היתה פעילה במטה החרדים מטעם כולנו בבית שמש. הפנייה לתמיכה בעמותת 'רק התחלנו', כמו מאות פניות דומות מעמותות, טופלה על ידי הצוות המקצועי במשרד האוצר לפי כללי מינהל תקין ובשקיפות מלאה כמתחייב בחוק וללא כל מעורבות של השר. משרד האוצר הוא רק אחד מתוך שישה משרדי ממשלה החברים בועדת ההיגוי להקצאת כספים לחיזוק ירושלים, כשבראש הועדה המשרד לענייני ירושלים. כל תמיכה מתקציב המדינה בעמותות חברתיות נעשית על פי נהלים מסודרים ומקצועיים בלבד הקבועים בחוק וכך היה גם בפנייה זו".

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. "רקב עצמות קנאה"

    אנא טפלו בקנאה שלכם
    היא מזיקה לבריאות.
    למה לא לפרגן לאשה פורצת דרך? רק מפני שהיא חרדית?? תתביישו לכם

    אור |
    הגב
  2. קינאה בלבד

    בכתבה הזו אין כלום פרט לקינאה תהומית . היא הגיעה כל אחת מגיעה בדרכה איך מירי רגב הגיעה איך איילת שקד הגיעה איך רצתה להגיע נעמי בלומנטל ששכרה חדרים במלון וסיפקה נערות ליווי לקבלני קולות בליכוד ולבכירי המפלגה . כל אחת מגיעה בדרכה ואין לחשוד באף.אחת . גם גברים אגב מגיעים לתפקידים ולא ברור איך . דוד ביטן למשל או דוד אמסלם ….

    שרלוק |
    הגב
  3. זו קינאה תהומית-מדוע לא שואלים איך איילת שקד היגיעה

    מדוע לא שואלים איך איילת היגיעה למקום שהגיעה וכן הלאה
    עמר יענקלביץ מוכשרת שנונה ומדהימה עד ישמעו עליה רבות! כל מה שעשתה בחייה כאילו נגעה בו במגע קסם!
    תמשיכי עמר בכל הכח ןימותו הקנאים.

    ענת |
    הגב
  4. צניעות

    כל הסימנים ולא מבינים כמה אנשים יכולים להיות מטומטמים כמה

    אכפתי |
    הגב
  5. כמה מצחיק זה, שחובשים פאה מטעמי "צניעות"

    החרדים הם הסקטור הכי מגעיל בארץ. יודעים רק לקחת. לוקחים ומתבכיינים. אין ולו מטלה אחת, המוטלת על כלל הציבור, שהחרדים ימלאו את חלקם בה. תמיד יהיו להם "הסברים" למה המטלה לא יכולה לחול עליהם. תמיד הם ינסו להתחמק ולהשתמט, בטיעונים "אידאולוגיים" שקריים. מעניין שלעולם הם לא ישתמשו באותם טיעונים, כדי לוותר על איזו "מתנה", או כדי להסביר למה אסור להם לקחת. בעניין העומר הזאת: מצחיק שאישה כמוה, ואלפים שכמותה, חובשות פאה על מנת לשדר "צניעות", כאשר בפועל כל מטרתן רק למשוך יותר ויותר. חיי צביעות, השתמטות ושקר

    ג'וש |
    הגב
  6. אין אפוטרופוס לעריות

    שבעלה יפתח עיניים, חרדית מסוכנת

    חכם כבעל |
    הגב